מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייה של סבתא מזל

סבתא מזל דוד והנכדה דניאל ניני
סבתא מזל דוד
מסורת משפחתית השמחה של חנוכה

שמי מזל דוד, נולדתי בתאריך 18.01.1954 ברחובות, בבית החולים "קפלן". גדלתי והתחנכתי בעיר יבנה.

הורי עלו מתמן ב"מרבד הקסמים" למושב אשתאול. אחר כך עברו ליבנה. אבי יוסף עבד כאב בית בביה"ס "בן גוריון" בעיר. אימי, רומיה, עבדה במעבדה בקופת חולים. הם גידלו את 5 ילדיהם, בנוסף לשתי בנות של סבתא, מנישואין קודמים שבהם איבדה את בעלה.

הייתי ילדה ספורטאית בעיקר בתחום הריצה והאתלטיקה. בנערותי הכרתי את דניאל בעלי הראשון, נרקם בינינו סיפור אהבה שנמשך לאורך שנים. כשהייתי בת 20 התחתנו באולם ביה"ס כמקובל בזמנו. ביתי רותם נולדה כשנה לאחר הנישואים והיינו מאושרים מאוד. לאחר כשנתיים נולד בני סער שכיום הוא קצין מוערך במשטרה, נשוי לגפן ואבא לעומר ועמית. לאחר כמה שנים אני ובעלי דניאל החלטנו להתגרש. דניאל התחתן בשנית ואף בשלישית. נולדו לו ילדים נוספים. לצערי לפני כ-16 שנה נפטר ממחלה קשה.

סבתא מזל וסבא דניאל עם רותם התינוקת

תמונה 1

סבתא מזל דוד וביתה רותם

תמונה 2

סבתא מזל דוד בחתונת ביתה רותם עם הילדים אוראל וגל

תמונה 3

אני התחתנתי בשנית, עם סבא אבישי, ונולדו לי הילדים גל, כיום מעצבת אופנה, ואוראל כיום טכנאי. בתי רותם התחתנה עם ירון בשנת 1999. רותם מאז ומתמיד נמשכה לתחום האופנה והיום מנהלת כ-20 סניפים של רשת "זיפ". ירון עבד גם בחקלאות וגם בהובלות עם אביו והיום מתמקד בעבודת מסגרות.  לאחר שנה נולד אופק שכיום הוא חייל בהנדסה קרבית ומוצב ליד אילת. דניאל נולדה באיחור לאחר שנים של הפריות מבחנה.

אנחנו משפחה ענפה ואוהבת, ותמיד יש מקום בליבנו לכולם. כמובן שכל זה מגיע מהסבתא שתמיד מקבלת כל אדם באשר הוא, ולימדה אותנו שיש מקום בלב לכולם!

מסורת משפחתית

בחג חנוכה במשפחתנו יש מסורת שנתית, להדליק נר ראשון בבית של רותם בתי, לאחר מכן אנו שרים שירי חנוכה. כל הדודים ובני דודים ואף הצאצאים הקטנים לא מוותרים על יום חג זה, כל משפחה מביאה אתה, אוכל סלטים, וקינוחים ואפילו פיצות ופותחים שולחן מפנק, מדליקים את נרות החנוכה ביחד עם הדוד, הרב משה, ואחר כך מתפנים לבינגו וחידון החנוכה המשעשע שלנו. בסוף הערב כל ילד מקבל קופסת הפתעה מתוקה וסביבונים, הערב מסתיים בריקודים כיפים.

תמונה 4

הזוית האישית

דניאל: סבתא היקרה למדתי ממך ועליך הרבה דברים שלא ידעתי על ילדותך. היה לי מעניין ומהנה להיות איתך לבד פעם בשבוע.

מילון

מרבד הקסמים
מבצע העלאתם של יהודי תימן לארץ ישראל. ידוע גם בשם מבצע על כנפי נשרים

ציטוטים

”סבתא תמיד מקבלת כל אדם באשר הוא ולימדה אותנו שיש מקום בלב לכולם! “

הקשר הרב דורי