מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייה של דריה בביץ'

דריה בצד שמאל לבושה בתלבושת בית ספר.
דריה עם אחותה ואביה.
סיפר ילדותה ועלייתה ארצה, של סבתי

שמי דריה בביץ',נולדתי בבאלרוס אחרי מלחמת העולם השנייה ואחרי הקמת מדינת ישראל.

הילדות שלי הייתה רגילה וטובה. הרגשנו חופשיים, שיחקתי הרבה מחוץ לבית עם חברים. נהגנו לשחק משחקים כמו קפיצה בחבל, מחבואים, כדורסל, ועוד. כשהגיע הגיל המתאים, עליתי לכיתה א'. בבית הספר בו למדתי היה נהוג ללבוש תלבושת בית ספרית, שמלה שנקראה חומים. מכיתה א' עד כיתה י'  למדתי באותו בית הספר על שם סטאלין ,סטאלינצקיה. לאחר סיום לימודי  בבית הספר.

בהיותי בת עשרים ואחת , נישאתי וילדתי את הבן הראשון שלי ב-1971 ששמו סשה. כשבני היה בן ארבע, בעלי נסע לרוסיה במסגרת העבודה, ושם גילו לו מחלה ושם הוא נפטר. לאחר ארבע שנים נישאתי בפעם השניה וילדתי  ב 1977 את בני השני, דימה. לאחר מכן ילדתי את בתי ב 1986, בתקופת הפיצוץ של צ'רנוביל.

ב 1999 נפטר בעלי השני, בגלל מחלה בשם אינסולט .התחלתי לעבוד לפרנסתי במפעל חוטים. עבדתי שם במשך עשרים ושש שנה,  בתפקיד בודקת כבלים. לאחר שעזבתי את המפעל עבדתי במשך כשתיים עשרה שנה  כספרית.

ילדי עלו לישראל, סשה עלה ב1996, והבן השני עלה ב2003, ובתי עלתה ב2004, ולבסוף גם אני עליתי בעקבותיהם,  ב2005. ומאז אני חיה את החיים שלי פה.

היום אני גרה בנוף הגליל, עם בן זוגי לזר, אני מתאמנת מידי יום, רצה. מגדלת חתול, תוכי וכלב, מאוד אוהבת בעלי חיים. אוהבת מאוד לטייל בעולם. בשנה האחרונה לא נסענו בגלל מגבלות הקורונה, ולכן אנחנו מטיילים בארץ. אני נפגשת עם ילדי ונכדי פעמיים בשבוע.

הזוית האישית

 דימה: נהנתי לשמוע את סבתי מספרת על ילדותה, ועל שנות בית הספר שלה. למדתי על עיסוקיה במהלך השנים דברים שלא ידעתי לפני כן

מילון

הפיצוץ בצ'רנוביל
אסון צֶ'רנוֹבִּיל הוא תאונה גרעינית, החמורה ביותר מאז החל העולם להשתמש באנרגיה גרעינית. יש הטוענים כי זהו האסון האקולוגי החמור ביותר של המאה ה-20.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”בבית הספר בו למדתי היה נהוג ללבוש תלבושת בית ספרית, שמלה שנקראה חומים.“

הקשר הרב דורי