מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייה החדשים של סבתי בארץ ישראל

בתמונה סבתי ואני בבית הספר
משפחתה של סבתי
תולדות משפחתה של סבתי

השם הפרטי שלי הוא חנה – על שם סבתא של סבתא שלי מצד אימא. שם החיבה הוא אנט, שם המשפחה הנוכחי הוא פניאס, הוא שונה כאשר התחתנתי. שם המשפחה הקודם הוא אמסלם. משמעות השם הנוכחי (פניאס) הוא שם אל יווני. אני בת שנייה למשפחה בת 7 ילדים וסך הכל 9 נפשות. מתוך שבעת ילדי המשפחה אנו שתי בנות וחמישה בנים.

שמות אחי: מקס הבכור עבד כמורה עכשיו הוא גמלאי, השנייה אני חנה, עבדתי בבנק הפועלים ועכשיו גימלאית, שלמה עבד בחברת תנובה עכשיו גימלאי, רמונד עבדה במתפרה עכשיו גימלאית, ויקטור היה בצבא קבע ועבד בסופר עכשיו גימלאי. משה היה מורה ועכשיו גימלאי. יוסי בעל מפעל הייטק הידראוליקה – הוא הצעיר במשפחה ולא גימלאי.

משפחתי

תמונה 1

האירוע הכי משמח שאני זוכרת מגיל ההתבגרות הוא פתיחת קולנוע שביט ליד ביתי בקריית אתא והאירוע העצוב הוא שנכשלתי בכמה מקצועות בבחינות הבגרות.

משפחה וילדים

יש לי שלושה ילדים ביניהם שני בנים ובת אחת. ארבעת הנכדים שמבקרים אותי לעיתים קרובות מאוד ועוד יותר בחופשות. הכרתי את בעלי (סבא של נעה) כאשר עבדנו יחד בבנק הפועלים. התחתנו בשנת 1969 כאשר הייתי בת 25. החתונה התקיימה באולמי (כרמל) בכרמל. לא היתה מסיבת טרום חתונה. יש לנו תמונות מהחתונה. כשבני הבכור נולד הייתי בת 27, כשבתי נולדה הייתי בת 32 וכשבני הצעיר נולד הייתי בת 38.

במהלך השנים טסתי ל-15 ארצות ביניהן: מונקו, איטליה, שוויץ, צרפת, אנגליה, ספרד, פורטוגל, אוסטריה, גרמניה, קרואטיה, סלובניה, בוסניה צכיה הולנד ומיצרי גיברטלר. כל הנסיעות היו לנופש והנאה. התחביבים הנוספים שלי הם מילוי תשבצים, טיולים מאורגנים של הגמלאים וקריאה. בנוסף לכך אני אוהבת בימי שישי להזמין את הילדים עם הנכדים לארוחת ערב.

הזוית האישית

סבתא חנה: אני חושבת שבמהלך המפגשים התהדק והתחזק הקשר ביני ובין נכדתי ביודעה והכרותה את העבר שלי. מה שהכי אהבתי במפגשים את סקרונתה של נכדתי. לא הייתי משנה כלום הכל היה מושלם ומהנה. אני תמיד אזכור את המפגש בו היינו צריכים להביא חפץ ולספר עליו ואני מאוד התרגשתי. התוכנית נתנה לי ביטחון, חששתי מהעמידה מול כולם ושאצטרך לשתף ובסוף נהנתי ואפילו הכרתי חברה חדשה.

נעה: אני חושבת שבמהלך המפגשים נוצרה בינינו קרבה יותר חזקה ממה שהיה קודם, נוספו לנו נושאים משותפים חדשים לשיחה ועוד הרבה דברים. בנוסף לכך, למדנו הרבה דברים חדשים אחת על השנייה בעיקר אני. אני הכי אהבתי שסבתא נפתחה יותר ממה שהיא חשבה וסיפרה על עצמה גם לפני כולם. לא הייתי משנה כלום. אני תמיד אזכור את החוויה המרגשת והמלמדת הזאת.

מילון

בנק הפועלים
בנק הפועלים הוא בנק מסחרי בישראל. נכון לשנת 2017, הבנק הוא הגדול בישראל, ומעסיק כ-12,683 עובדים. הבנק מפעיל סניפים גם בצפון אמריקה (בערים ניו יורק ומיאמי שבארצות הברית ובקנדה), באירופה (בשווייץ ובלוקסמבורג), בדרום אמריקה ובאיי קיימן. ויקיפדיה

ציטוטים

”את ילדה מקסימה“

הקשר הרב דורי