מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חולה במה

אני מתעד את סיפורו של מושיקו
קול הים האדום בו עבד מושיקו
הבמה מצילה חיים

נולדתי בתל אביב, ליד חוף גורדון, מאוד אהבתי לבלות בים אך במיוחד אהבתי את הבמה – תיאטרון, בגיל 13 עברנו לגור בראשון לציון ואני למדתי בתיכון גבוה לאומנויות הבמה בגבעתיים.

מכיוון שלמדתי בגבעתיים וגרתי בראשון לציון, לא היו לי חברים מראשון לציון ובגלל המרחק והלחץ בלימודים, כמעט ולא נפגשתי עם חברים מבית הספר (שהגיעו גם הם מערים שכנות), כנער מתבגר, היו לי מעט חברים קרובים שהצלחתי להיפגש איתם לאחר שעות הלימודים.

כשהייתי בן 16 אבי נפטר ממחלה קשה, היה לי מאוד קשה להתמודד עם המוות של אבי. כמה חודשים לאחר מותו של אבי, הרגשתי שאני חייב "לפרוק" את העצב והצטרפתי לצוות בידור במלון קיסר בטבריה, מצאתי את עצמי לומד בתיכון ובכל חופשת לימודים – מופיע בצוות בידור.

תקופה שבה מאוד נהניתי, בתור נער צעיר זו הייתה זכות גדולה להופיע על במות ולהתמקצע בתחום הבמה שאני כל כך אוהב. בגיל 17 עברתי מיונים ללהקה צבאית ובגיל 18 התגייסתי לצוות הווי של חיל החינוך.

בגיל 21, לאחר שהשתחררתי מהצבא, המשכתי את מסורת צוות הבידור, אך הפעם, כיוון שרכשתי ניסיון עבדתי בתור מנהל להקת בידור באילת במלונות הולידיי אין.

בגיל 22 הצטרפתי למועדון הופעות שנקרא "האקסייט" באילת, שם הופעתי המון כזמר ורקדן לצד אומנים מוכרים מתעשיית הבידור כמו: שירי מימון, ניקי גולדשטיין, אילנה אביטל, גבי שושן, צביקה הדר ועוד רבים…

בגיל 23 הצטרפתי לתחנת הרדיו "קול הים האדום" בתור שדרן וקריין. ככל שהתמקצעתי כך התקדמתי יותר בתחום הקריינות והתחלתי לעבוד עם תחנות רדיו נוספות ששייכות לרשות השנייה כמו: רדיוס, 99 ESC, רדיו תל אביב ערוץ 2, ערוץ הילדים ועוד…

אילת קסמה לי, מאוד התחברתי לנוף ההררי לצד הים והחופים וביליתי המון בים וטיילתי בהרים, נשארתי לגור באילת כ – 7 שנים בהן התעסקתי בעיקר בבידור, תיאטרון ורדיו.

בשנת 2008 חזרתי לגור בתל אביב והתחלתי ללמוד תיאטרון באוניברסיטת תל אביב.

הזוית האישית

אוריה אורן מתעד את סיפורו של מושיקו טל במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

ס
ס

קול הים האדום
רדיו קול הים האדום היא תחנת רדיו אזורית, שהוקמה בשנת 1996. התחנה קרויה על שמו של ים סוף (הידוע גם בשמו השני, "הים האדום"), השוכן לחופי אילת. לתחנה שני משדרים, באילת (102.0FM) ובמועצה האזורית חבל אילות (101.1FM).

ציטוטים

” הבמה מצילה חיים“

הקשר הרב דורי