מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא יהודה בתנועת הלח"י

אני וסבא ישבנו לעשות את תיעוד הסיפור
סמל תנועת הלח"י בא היה סבא (ויקיפדיה)
זכרונות נעימים של סבא מתקופת המחתרות והצבא

שמי מיה וייסמן, השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבא שלי יהודה מירוז. סבי יהודה נולד בשנת 1934 לבית משפחת מזרחי בירושלים. במשפחתו של סבא שש אחיות וחמישה אחים. כיום נותרו מהמשפחה, שלושה אחים, כולל סבי וארבע אחיות.

כשסבא היה נער הוא התגייס למחתרת היהודית לח"י – לוחמי חירות ישראל, והשתתף בהדבקת כרוזים. בהיותו נער בן 14 השתתף סבא במלחמת השחרור, כשירושלים הייתה במצור כלכלי והמים ניתנו בהקצבה בחלוקה ממשאיות שחילקו מים לתושבים. סבא השתתף כגדנ"אי בהעברת מסרים ממקום למקום רק בעזרת אופניים.

סבא יהודה השתתף בכל מלחמות ישראל כולל כיבוש העיר העתיקה כמפקד, בשנת 1967 במלחמת ששת הימים. בשנה זו 1967 הוא התחתן עם סבתא צילה בלומסון. החתונה התקיימה בדרום אפריקה.

מבית ההורים, המאכל האהוב על סבא הוא קובה. הקובה הוא מאכל מסורתי מכייון שהקובה הוא מאכל עיראקי וסבא הוא עיראקי מהמקור של אמא שלו רחל שנולדה בעיראק.

התחביבים של סבא כיום הם לצפות במשחקי כדורגל וכדורסל. הוא אוהב לשחק במשחק בשבץ-נא בשפה האנגלית.סבא סיפר שבילדותו אהב מאוד לשחק כדורגל וכדורסל והיום הוא  אוהב לצפות במשחקים בטלוזיה. לסבא יש גביע קטן שעובר מדור לדור, ונמצא כיום ברשות אחד מהאחים של סבא.

אני וסבא בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

הזוית האישית

מיה וייסמן: נהניתי לעבוד עם סבא בתכנית הקשר הרב דורי, כי למדתי המון עליו וגם היה לי הרבה זמן לבד איתו.

מילון

לח"י
לוחמי חרות ישראל (ידוע בראשי התיבות לח"י) הייתה מחתרת יהודית שפעלה נגד המנדט הבריטי, משנת 1940 עד הקמת מדינת ישראל בשנת 1948. לח"י הוכרז כארגון טרור על ידי ממשלת המנדט, ולאחר הקמת המדינה, בעקבות רצח ברנדוט, גם על ידי הממשלה הזמנית. את המחתרת הקימו פורשי הארגון הצבאי הלאומי (אצ"ל) שהתנגדו להפסקת המאבק במנדט הבריטי בתקופת מלחמת העולם השנייה. ויקיפדיה

ציטוטים

”כשסבא היה נער הוא התגייס למחתרת היהודית לח"י - לוחמי חירות ישראל, והשתתף בהדבקת כרוזים“

הקשר הרב דורי