מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חוויות מבית שערים

סבתא יעל ונכדתה רבקהלה
סבתא יעל בצעירותה
התחלנו לצעוק ולמחות ובין השאר צעקנו כי לא יקום ולא יהיה, פשוט "לא נבוא למסיבה"

סבתא יעל זיו משתפת את נכדתה רבקהל'ה בסיפור שארע לה בילדותה.

נולדתי בישראל במושב בית שערים שבעמק יזרעאל להוריי חוה וגדליהו (דשה) ברויטמן בשנת 1940.

רקע לסיפור – מושב בית שערים

"בֵּית שְׁעָרִים הוא מושב במועצה האזורית עמק יזרעאל, ליד רמת ישי ומדרום מזרח לחיפה. המושב נוסד בשנת 1936 על ידי עולים מיוגוסלביה ומזרח אירופה. בשנת 1926, לאחר שאדמות המושב נרכשו על ידי הקק"ל ביוגוסלביה (בהנהגת האחיות לואיזה לאה זלוסצר וקלרה (לויה) ברמפר) התיישבו במקום חלוצים יוגוסלבים, שסברו כי שם הייתה בית שערים העתיקה ועל כן קראו למושב בשמו. בשל קשיים כלכליים ובעיקר קשיים בהספקת מים, מרבית המתיישבים הראשונים עזבו את המקום". (ויקיפדיה)

מסיבת הסיום בכיתה ח'

לקראת סיום כיתה ח' החלו ההכנות למסיבת הסיום. המורה שלנו היה מורה מבוגר, והתכנית שהציע למסיבה לא מצאה חן בעיננו, התלמידים. התחלנו לצעוק ולמחות ובין השאר צעקנו כי לא יקום ולא יהיה, פשוט "לא נבוא למסיבה". התוצאה הייתה שהמחנך שלנו עזב ונעלם. הוא נסע הביתה והודיע שלא יחזור. בעקבות זאת, המנהלת נכנסה לכיתה, והטיפה לנו מוסר, ערכה שיחת מוטיבציה והסיכום היה שנציגי התלמידים מהכיתה ייסעו אליו, לפייס אותו, יתנצלו ויבקשו ממנו לחזור.

אני ותלמיד נוסף נבחרנו כנציגי התלמידים. נסענו באוטובוס מלאי חששות מתגובת המורה: איך הוא יקבל אותנו? האם הוא יטיף לנו מוסר? יכעס? בפועל, כשהגענו, המורה קיבל אותנו בשמחה, הוא כיבד אותנו בעוגה ובמיץ והודיע שישמח לחזור.

הזוית האישית

הנכדה רבקל'ה זיו השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבתא יעל זיו.

רבקל'ה זיו: שמחתי להשתתף במפגשים של התכנית החשובה והמיוחדת "הקשר הרב דורי"

תמונה 1
הנכדה רבקהל'ה

מילון

בית שערים
הוא מושב במועצה האזורית עמק יזרעאל, ליד רמת ישי ומדרום מזרח לחיפה. המושב נוסד בשנת 1936 על ידי עולים מיוגוסלביה ומזרח אירופה.

ציטוטים

”שמחתי להשתתף במפגשים של התכנית החשובה והמיוחדת "הקשר הרב דורי"“

הקשר הרב דורי