מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חג הפורים הראשון שלי

יום "הקשר הרב דורי" בבית ספרי.
סבתא שלי בחג הפורים המתואר.
התחפושת שנהרסה לאחר לילה שלם של עבודה

שלום, שמי רינה קונפורטי. נולדתי בפולין בשנת 1950. עליתי ארצה בשנת 1957 ועברנו לגור במושב.

היה לנו משק שכלל גידול עופות, רפת וכדומה. בגיל 8, לקראת חג הפורים, רציתי תחפושת, אך הורי היו מאוד עסוקים במשק ולכן החלטתי לתפור בעצמי תחפושת לחג הפורים.

החלטתי להתחפש למלכת השלג. התרגשתי מאוד אך גם קצת חששתי כי זאת הייתה הפעם הראשונה שהכנתי תחפושת בעצמי.

לקחתי סדין לבן, חתכתי אותו, תפרתי לו גומי והפכתי אותו לחצאית ארוכה. גם לקחתי חולצת טריקו לבנה. קניתי מספר רב של חבילות צמר גפן ובלילה שלפני חג הפורים, ישבתי ותפרתי רצועות צמר גפן על החולצה ועל החצאית וגם על הנעליים והכובע.

עבדתי כל הלילה על התחפושת ובבוקר כשהתלבשתי, הייתי מאושרת שהתחפושת הצליחה, ובאמת נראיתי כמו מלכת השלג. אבל כפי שידוע לכם, כמעט תמיד בחג הפורים יורד גשם, וזה מה שקרה לי, הגעתי לבית הספר מאוד שמחה וגאה בתחפושת שתפרתי לבד. אבל אז החל לרדת גשם רב וחזק. הצמר גפן נספג כולו במים והתחיל להיות כבד ונוטף. הייתי מאוד מאוכזבת. אבל אז הילדים קרעו את הצמר גפן וזרקו אחד על השני כמו כדורי שלג. כל הילדים שמחו וצחקו שיש להם צמר גפן לשחק בו. בסוף באמת הרגשתי כמו מלכת השלג והייתי מאושרת.

מהסיפור למדתי לשנים הבאות, להכין תחפושות שלא ניזוקות בגשם.

הזוית האישית

סער – היה לנו ממש כיף לעבוד ביחד ולחזק את הקשר בינינו שמחתי לשמוע סיפורים על הילדות של סבתא ולהבין עד כמה שונה הייתה התקופה הזאת מהתקופה הנוכחית אנחנו מאחלים אחד לשני בריאות אושר עושר וכל מה שנרצה

מילון

תפר אלכסון
זה צורת תפירה בה תופרים תפר וחוזרים אחורה.

ציטוטים

”סוף מעשה במחשב תחילה“

הקשר הרב דורי