מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חגיגת בר המצווה של סבי

סבי עולה לתורה
סבא שלי ביום הטקס בתנועת הנוער עם חבריו
סבא שלי חוגג את בר המצווה שלו

שמי רועי כץ, אני מתעד את סבי, דוד כץ, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. בסיפור של סבי עוסק בחגיגת בר המצווה שלו.

לפני בר המצווה של סבא שלי הוא למד את הפרק שהוא הקריא בהפטרה, ככל הנערים. ההפטרה שלו הייתה מתוך ספר יחזקאל, הפרק של חזון העצמות היבשות. חזון העצמות היבשות הוא פרק נבואה המכיל חזון אשר נגלה לנביא, כעין חלום המתואר באופן מציאותי-נטורליסטי. בחזון רואה עצמו הנביא כניצב בבקעה מלאה בעצמות אדם יבשות. הוא מצווה לשאת נבואה. לנגד עיניו עולות על העצמות רקמות של גידים, בשר ועור. לאחר מכן מגלה מלאך אלוהים לנביא שאלו הם בני ישראל בגלות ומצווה על הנביא לשאת נבואה נוספת כדי להפיח בדמויות רוח, להחיותם ולהעלותם לארץ ישראל. (ויקיפדיה)

ביום שבת בעיר מגוריו, רחובות, סבי עלה לתורה בבית הכנסת והקריא את חזון העצמות היבשות בפני כל המתפללים והמשפחה שלו, הייתה חגיגה גדולה. סבא שלי הצליח לקרוא בצורה טובה מאוד את ההפטרה ועד היום הוא זוכר את האירוע הזה.

סבא מקריא את ההפטרה

תמונה 1

לאחר מכן סבי חגג גם בבית עם הרבה אורחים וגם שם הוא הקריא את ההפטרה שלו.

בנוסף, סבי חגג גם בתנועת הנוער שבה היה חבר, במסיבה משותפת עם עוד שלושה חברים שלו. סבי מאוד אהב את התנועה והיה בה הרבה שנים, והחברים בה היו ממש כמו משפחה. לכן היה חשוב לו לחגוג גם איתם, והיתה שמחה גדולה.

הזוית האישית

רועי: אני נהניתי מאוד לשמוע את הסיפור של סבי מבר המצווה ולמדתי הרבה דברים חדשים על סבא שלי. אני מאחל לסבא שלי שיאריך ימים וישאר בריא.

מילון

חזון העצמות היבשות
חזון העצמות היבשות הוא פרק נבואה בספר יחזקאל. הפרק מכיל חזון אשר נגלה לנביא, כעין חלום המתואר באופן מציאותי⁻נטורליסטי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בר המצווה הוא אירוע שזוכרים לכל החיים“

הקשר הרב דורי