מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חגגו את החגים לפי המסורת ועל פי מנהגי הדת

מעלים את הסיפור בכתב
אני ומשפחתי
סיפורו של סבא יוסי אמיתי

סבא יוסי אמיתי, נולד בתאריך 27/5/47. הוא עלה לארץ בגיל 7. הוא האח השביעי מבין שמונה אחים.
סבא נקרא "יוסף חנניה" על שם אח שלו "יוסף", שנפטר בגיל שנה ולכן הוסיפו לו את השם חנניה כסגולה לחיים ארוכים והיום כולם קוראים לו יוסי.
האירועים המיוחדים בחייו של סבא
העלייה לארץ ממרוקו באנייה מקזבלנקה לצרפת לעיר "מרסיי", שם היה מחנה מעבר לעולים ממרוקו. הם שהו במחנה כחודשיים. לאחר כחודשיים הפליגו באנייה "ארצה "לעבר ארץ ישראל. עוד אירועים מיוחדים הזכורים היטב לסבא הם חגיגת בר-המצווה שלו, הגיוס  לצה"ל, יום הנישואין וגולת הכותרת לידתה של בתו הבכורה ,שלי שזאת בעצם אימי היקרה והאהובה.
 
התחביבים של סבא הם משחק שח-מט. הוא מתעניין בספורט ובעיקר בכדורגל ובכדורסל. הוא פותר תשבצי הגיון, קורא הרבה ספרים בנושאי מתח והיסטוריה. 
סבא למד בבית ספר חב"ד ( חוכמה, בינה, דעת) בי"ס ממלכתי דתי.  שכמו בתי המגורים של המשפחות גם הוא היה בנוי משלושה צריפי עץ גדולים מחולקים לכתות לימוד. לפני גיוסו  לצה"ל הפסיק את הלימודים על מנת לעבוד ולאגור קצת כסף לקראת השרות הצבאי.
בילדותו פרצה מלחמת סיני (1956) והוא זוכר את המתח בו היו שרויים הוריו מרוב דאגה לאחיו הגדולים ששרתו אז בצה"ל והשתתפו בקרבות. הוא היה לוחם וחובש קרבי והשתתף במלחמות: ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון הראשונה (שנקראה מלחמת שלום הגליל ובקיצור של"ג)
  
מאלבום התמונות של סבא
 
תמונה 1
 
סבא מספר שבכל חג הייתה חגיגה: ההכנות, הבגדים החדשים, השמחה של החג הממשמש ובא, נסכו בהם הרגשה של אושר עילאי. הם חגגו את החגים לפי המסורת ועל פי מנהגי הדת. לכל חג יש מאכלים מיוחדים משלו. החביבים עליו היו חג הסוכות עם מאכל הקוסקוס ובניית הסוכה, וחג פורים עם המאכל החלבי  שהיה אהוב על כל הילדים. להכנת התבשיל הזה השתמשו בכלי אוכל מעץ שכללו  קערית, צלחות וסכו"ם שהיו מיועדים למאכל זה בלבד
כיום עוסק סבא באלקטרוניקה תעשייתית בתחום שנקרא פיקוד ובקרה של מכונות אוטומטיות וממוחשבות.  
 
תשע"ו, 2016 

מילון

סגולה לחיים ארוכים
איחול ותקווה לחיים טובים וארוכים

אלקטרוניקה תעשייתית
תחום בהנדסת החשמל שעוסק בחשמל תעשייתי ומחשבים

ציטוטים

”הדרך הארוכה ביותר מתחילה בצעד הקטן ביותר“

הקשר הרב דורי