מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חבלי העלייה שלי

מיכאל ואסתר
עולים מקזבלנקה
אסתר למדה בכפר הנוער הציוני "ניצנים"

אסתר נולדה במרוקו בעיר קזבלנקה בתאריך 6.8.42  שם למדה בבית הספר עד כיתה ד'.
 
אסתר סיפרה על חג הסוכות בילדותה:
"בחג סוכות הינו חוגגים עם חברים (חברים גוים של אבי) בבוסתנים שלהם היינו עושים על האש. אבי היה צורף הוא עבד עם גוים הרבה"
 
העליה של אסתר לארץ ישראל
 
בשנת 1952, עלתה אסתר ומשפחתה לארץ ממרוקו, קזבלנקה. היה מאוד קשה מבחינה כלכלית כיוון שלא היתה עבודה וההורים היו מבוגרים, כשעלו היו שבעה ילדים חמישה בנים ושני בנות ומתוך השבעה  היו שניים נשואים.
 
היה מצב כלכלי קשה ולכן הוריה החליטו היות ואין בית ספר בבית שאן הלכו אסתר אחיה ואחותה ללמוד בפנימייה בכפר הנוער הציוני "ניצנים" היה קשה מאוד להשתלב בחברה בגלל השפה וגם היה קשה בגלל הגעגועים להורים. אסתר סיימה את לימודיה בכפר הנוער לאחר כיתה יב' בתאריך 25.8.58 
 
מצב ההורים בבית שאן היה מאוד קשה, הילדים היו באים לבקר את ההורים רק פעם בשלושה חודשים בשנת 1958חזרה לבית שאן והתחילה לעבוד במפעל שימורים בשדה נחום כיוון שלא הייתה עבודה אחרת.
 
בתאריך 5.6.63 התחתנה לאחר החתונה נולדו לאסתר שלושה ילדים ולאחר מכן המשיכה ללמוד הנהלת חשבונות סוג 1,2,3 לאחר שסיימה את לימודי הנהלת החשבונות התחילה לעבוד בטקסטיל בית שאן. בשנת 70 עברה לגור בחצור הגלילית, קיבלה בית ושם נולד לה ילד אחד. לאחר שעברה לחצור הגלילית המשיכה לעבוד בפירות ומשתלות "בן דור" ביסוד המעלה.
 
שלושה מילדיה למדו בטכני של חיל האוויר בחיפה. ואחת מילדיה המשיכה את לימודיה בחצור. לאסתר יש שמונה עשרה נכדים וחמישה נינים. בשנת 20.3.1999 נפטר בעלה יעקב פרידמן ז"ל.
 
העשרה
"כפר הנוער ניצנים" יושב בשטח שאוכלס קודם לכן על ידי קיבוץ ניצנים שבמהלך מלחמת השחרור נכבש ונהרס ידי הצבא המצרי. לאחר שצה"ל שב וכבש את אזור ניצנים הוקם הקיבוץ מחדש במרחק של 4 קילומטרים דרום מזרחית מהמקום בו שכן. המחלקה לעליית הנוער של הסוכנות היהודית החליטה להחיות את היישוב, ועל הריסות הקיבוץ שחרב הקימה בשנת תש"ט (1949) את "כפר הנוער ניצנים".  ויקיפדיה
 
תשע"ו

מילון

כפר הנוער הציוני "ניצנים"
"כפר הנוער ניצנים" יושב בשטח שאוכלס קודם לכן על ידי קיבוץ ניצנים שבמהלך מלחמת השחרור נכבש ונהרס ידי הצבא המצרי. לאחר שצה"ל שב וכבש את אזור ניצנים הוקם הקיבוץ מחדש במרחק של 4 קילומטרים דרום מזרחית מהמקום בו שכן. המחלקה לעליית הנוער של הסוכנות היהודית החליטה להחיות את היישוב, ועל הריסות הקיבוץ שחרב הקימה בשנת תש"ט (1949) את "כפר הנוער ניצנים".

ציטוטים

”בזכות הקושי הכלכלי הגדול למדתי להעריך את הדברים הקטנים בחיים“

הקשר הרב דורי