מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זיכרונות ילדות של זמירה מרדכי

זמירה ועומר בחדר המחשבים
בעל ז"ל עם הנינה
זמירה מרדכי מספרת את קורותיה מיום עלייתה.

שמי זמירה מרדכי. שם משפחתי הקודם היה יחיא ואחיי היו לוי. מקור השם הוא זמרה. משמעות שמי הפרטי הוא רוחניות ושם משפחתי על שם מרדכי היהודי.

בתור נערה גרתי בקדימה. גרנו בצריפים אבא שלי עבד בחקלאות ולא הייתה עבודה ועברנו לתל אביב בשבאזי. אנחנו עשרה ילדים. כיום אני גרה בחולון.

אני הולכת למועדונית במתנ"ס נאות רחל בחולון. אני משתתפת בכל החוגים: ספורט, שירה ומחשבים.

ילדות

גרנו בפרדס חנה, אחר כך עברנו ליישוב קדימה וקיבלנו צריף עם שטח אדמה, אבל לא עשינו כלום עם האדמה, מכיוון שכולנו היינו קטנים. בהמשך עברנו לגור בתל-אביב בכדי שנוכל ללכת ללמוד. לא היה בית ספר מקצועי ב"קדימה". בתל אביב למדנו בבית ספר "שבזי". אני זוכרת  מילדותי את תחרויות הריצה שעשינו ברחוב עם כל ילדי השכונה.  בדרך כלל רצתי מהר, הייתי מנצחת את כולם! בסוף של דבר שלחו אותי ההורים ללמוד תפירה בבית ספר קלישר.

החרב

במלחמת יום הכיפורים בעלי ז"ל קנה חרב והיא נמצאת אצלי עד היום.

תמונה 1
תמונה 2

החרב שבעלי הביא לי ממלחמת יום כיפור

מזכרת ממצרים

גיסי היה בטיול במצרים והביא לי מיניטורות של פירמידות זעירות.

"הפירמידות במצרים, שאחדות מהן נמנות עם המבנים הגדולים ביותר שנבנו בידי בני אדם, מהוות במשך אלפי שנות קיומן את אחד הסמלים המובהקים לתרבות מצרים העתיקה. הפירמידות נבנו על ידי המצרים הקדמונים בגדתו המערבית של נהר הנילוס – ארץ המתים לפי אמונתם, וזאת מפני שהיה זה המקום שבו נראה אל השמש שוקע בסופו של כל יום. את בתי המגורים שלהם בנו הקדמונים בגדתו המזרחית של הנהר, שם נראתה השמש מפציעה וזורחת בכל בוקר". (ויקיפדיה).

תמונה 3

הפירמידות שגיסי הביא לי ממצריים

תמונה 4

זמירה עם המיניטורות של הפרמידות

הזוית האישית

הקשר הרב דורי של עומר קזז וזמירה מרדכי. עומר תיעד את סיפורה של זמירה.

תמונה 5

מילון

שכונת שבזי
סגירה שכונת שבזי היא שכונה ותיקה בדרום-מרכז תל אביב-יפו. כיום נחשבת לאזור מגורים ומסחר פופולרי. השכונה סמוכה לשכונות הוותיקות: כרם התימנים ונווה צדק. השכונה היא מהשכונות היהודיות הראשונות באזור יפו ותל אביב, ונוסדה עוד בטרם הקמת "אחוזת בית"-תל אביב.

ציטוטים

”אבא שלי עבד בחקלאות ולא הייתה עבודה“

הקשר הרב דורי