מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זמזמתי לי מנגינות

במסגרת תכנית הקשר הרב דורי
סבתא רותי והתלמידים במסגרת התכנית
רותי בנאי, סבתא של עידו, מספרת על החיים בקיבוץ

שמי רותי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, זהו סיפורי:

קראו לי בשם רותי משום שאימא שלי פשוט אהבה את השם הזה (רותינק'ה). שם המשפחה מעוברת מהשם "בויער". אבי היה בעסקי הבניה לכן עוברת שמו לבנאי. נולדתי בשנת 1952 בישראל. המשפחה הגיעה לארץ והתמקמה בקיבוץ עמיר. אני בת זקונים (הכי צעירה מבין האחים), יש לי עוד שתי אחיות ואח.

בילדותי שיחקתי בחמש אבנים, שבעה מקלות, קלאס, חמור ארוך, קדרים באים, הקפות עם קבוצת הילדים והחבר'ה הצעירים. בחדר האוכל של הקיבוץ חגגנו פסח, אני זוכרת משם אוירה כיפית. בילדותי הייתי בגן של קיבוץ עמיר. בבית הספר היסודי של קיבוץ עמיר השלמתי 12 שנות לימוד. בתיכון למדנו עם ילדי קיבוצים סמוכים: שמיר ולהבות הבשן. אהבתי את פעולות התנועה של השומר הצעיר.

במלחמת ששת הימים אחי היה בצבא ופחדתי שהוא ימות (חס וחלילה). בצבא שירתי בחיל-אויר. במקצועי למדתי להיות סייעת שיניים בירושלים. עבדתי במקצוע 18 שנים, זה מלווה אותי גם עכשיו, מאוד אהבתי את העבודה, הבנות מהעבודה נהגו להפתיע אותי.  כיום אני עדיין גרה בקיבוץ עמיר, יש לי בת ואין נכדים. בשעות הפנאי אני נוהגת לזמזם מנגינות שצצות לי פתאום.

הזוית האישית

עידו ויאיר: מאוד נהנינו מהתכנית ומהסיור בבית התפוצות, בעיקר כי הסבירו לנו המון דברים של פעם.

מילון

עִברוּת
עִברוּת הוא מתן צורה עברית למילה, ובפרט שינוי שמו של אדם משם לועזי לשם עברי. עברות שמות החל כבר בתקופת היישוב, ונשא לעיתים מטען סמלי רב, כ"שלילת הגלות". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אבי היה בעסקי הבנייה, לכן עוברת שמו לבנאי“

הקשר הרב דורי