מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זכרונות של סבתא יהודית

יהודית דרור והנכדה נועה ארליך
יהודית בילדותה
עלייה, בית ומשפחה

נולדתי בשנת 1947 בעיר קלוז' שברומניה להורים איטה ויוסף אינדיג.
 
תמונה 1
תעודת הלידה שלי
 
הורי עברו את השואה. בשואה איבדו את כל בני משפחתם מלבד אחות אחת של אמי. לאחר השואה הם חזרו לעיר הולדתם ונפגשו ולאחר מספר חודשים נישאו. עלינו ארצה בתחילת שנת 1949. לקחו אותנו לבית עולים לחופה של העיר נתניה.
תמונה 2
 תמונה 3
אני והורי זמן קצר אחרי העלייה לארץ.
לאחר תקופה מסוימת עברנו להתגורר בכפר ערבי, כפר עקיר שליד קיבוץ גבעת ברנר. יישוב זה כלל בתוכו עולים חדשים ממדינות שונות פולין, רומניה, גרמניה, תימן וכו'. שררה הרמוניה מושלמת בין כולם. התגוררנו בבית שבעברו היה שייך  לשיח עשיר מאוד. כל חזית המבנה הייתה מעוטרת בצלחות מצוירות ומיוחדות. הכניסה לחצר הגדולה של הבית גם הייתה מעוטרת בצלחות, באמצע החצר הייתה סוכה ענקית של ענבים. בחצר הבית גידלנו פרות, ברווזים, יונים וכלבים.
 
תמונה 4
 
אני בגיל ארבע בחצר הבית
 
אבי עבד מחוץ לכפר, הוא עבד בקיבוץ נירים שבנגב והיה חוזר הביתה מידי שבועיים. בחופשות הייתי נוסעת איתו לקיבוץ לבלות את החופשה. בבית שהתגוררנו בו היה קרוב לכביש הראשי שהוביל לדרום הארץ. בשנת 1956 שפרצה מלחמת סיני או כפי שקראו לה מבצע קדש, ראינו איך מעבירים על גבי משאיות גדולות כלי נשק שונים וטנקים לכיוון דרום. לפי התנועה הרבה שהייתה הבנו שעומדת לפרוץ מלחמה, זו הייתה מלחמת סיני. לאחר מספר שנים עברנו להתגורר בעיר רחובות. למדתי בבית הספר היסודי סמילנסקי. עם סיום הלימודים בבית הספר היסודי עברתי ללמוד בבית ספר תיכון מקצועי .
 
בשנת 1965 הייתי אמורה להתגייס לצה"ל, אך בזמנו היו הרבה בנות במחזור ולכן שוחררתי מגיוס והייתי מאוד עצובה. למרות זאת גויסתי לשרות מילואים בחיל השריון במשך מספר שנים. לאחר מלחמת ששת הימים גויסתי למפקדה של חיל השריון למילואים, במהלך השרות ישבנו והדפסנו את כל מהלך המלחמה של חיל השריון. בבסיס זה הכרתי את בעלי דוד ששירת באותו בסיס. נישאנו בשנת 1969, התגוררנו בעיר ראשון לציון. 
 
תמונה 5
אני ובעלי לאחר שנת נישואים ראשונה
בני הבכור שי נולד בשנת 1971, בתי האמצעית רינה נולדה בשנת 1973 בזמן מלחמת יום הכיפורים, בתי הקטנה חגית נולדה בשנת 1977. גידלתי את ילדי כמעט לבד היות בעלי שירת בצבא קבע תקופה ארוכה בסיני ורוב הזמן לא היה בבית. לאחר מכן מילא תפקידים שונים ברחבי הארץ ונעדר רבות . בשנת 1996 רינה ביתי נישאה לבחיר ליבה אייל נולדו להם במשך השנים 5 ילדים: בר, שני, נועה, נופר ועמית. בני שי נישא בשנת 2001 נולדו להם 2 בנות: ספיר ומאור. ביתי חגית נישאה בשנת 2004  נולדו להם 3 ילדים :עדי, שחר ועומרי. בשנת 2000 עברתי להתגורר בעיר מודיעין ליד שלושת ילדי ולתשעת נכדיי. אני מאושרת שאני מתגוררת בקרבת בני משפחתי.
 
תשע"ו, 2016     

מילון

בית עולים
אזור מוגדר של אוהלים לעולים חדשים

ציטוטים

”הכניסה לחצר הגדולה של הבית גם הייתה מעוטרת בצלחות“

הקשר הרב דורי