מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זכרון ילדות בעלייתי לארץ מהודו

סימה מזג בתכנית בביה"ס
מצטלמים עם הטלווזיה החדשה
מה קרה בהודו לפני העלייה ואחרי העלייה

זכרון ילדות בעלייתי לארץ

מה קרה בהודו לפני העלייה ואחרי העלייה?

אני עליתי לארץ בשנת 1967 אבל בשביל לעלות לארץ היינו צריכים למלאות טופס וזה היה בשנת 1965 .

ולקח לנו שנתיים כי אחי היה בן 16 ולא היה מי שיפרנס אותנו

ואחרי שנתיים עלינו לארץ כי אחי היה כבר בן 18 והוא יכל לפרנס אותנו אבל תוך שנתיים מכרנו את הבית סיימנו את הלימודים ויצאנו מהלימודים ואת הפרנסה שלנו מסרנו לאנשים כי חשבנו שנעלה ישר לארץ אחרי שנמלא את הטפס אבל לא היה כך היה מאוד קשה ולא היה לנו איפה לגור ועשו לנו בעיות רציניות אבי היה אחרי גיל 60 + והיה לו קשה לפרנס אותנו וכשהגענו לארץ שלחו אותנו לאולפן ולא היה מי שיפרנס אותנו חוץ מאבא

כשעלינו לארץ קבלנו שתי דירות בלוד ובפתח תקווה. אני ושני אחיי הגדולים הלכנו לאולפן שם למדנו עברית 6 חודשים. באולפן לקחו אותנו לטיול לראות את ירושלים . אירוע זה השאיר עלי רושם חזק מאוד.

 סימה ובני משפחתה

תמונה 1

אחרי שסיימנו את האולפן התחלנו לעבוד. את המשכורת נתנו להורים שלנו כדי לקנות טלווזיה חדשה . אנחנו המשפחה הראשונה שקנתה טלווזיה בבניין וכל השכנים היו באים כל יום שישי בשעה חמש לראות אצלנו את הסרט בערבית. הם היו נשארים עד שעה שבע.
מצטלמים עם הטלווזיה החדשה
 

תמונה 2

 
 
שלחנו להודו תמונות שהצטלמנו ליד הטלווזיה , כדי שכל הדודים בהודו יראו שיש לנו טלווזיה
 
העשרה
יהדות הודו: "יהדות הודו כוללת מגוון נבדל של קהילות היהודיות, שמניינן הכולל הופך אותן לצבר כולל מהגדולים בקהילות אסיה.בית הכנסת של קהילת בני ישראל באחמדאבאד חג חֲנֻכָּה, פנים בית הכנסת הקוצ'יני, מדינת קרלה, הודו. Jewtown יהודי הודו מונים כיום כ-5,000 איש בלבד (כמחציתם במומבאי, כ-1500 בטהנה, 300 בפונה, ורק עשרות בודדות בקוצ'ין, קולקטה וניו דלהי) עד לפני מספר עשורים מנו יהודי הודו כשלוש רבבות.
 
תכנית הקשר הרב דורי, תשע"ה 2015
מדריכה יישובית ניצה דה פורטו

מילון

יהודי הודו
יהדות הודו כוללת מגוון נבדל של קהילות היהודיות, שמניינן הכולל הופך אותן לצבר כולל מהגדולים בקהילות אסיה.בית הכנסת של קהילת בני ישראל באחמדאבאד חג חֲנֻכָּה, פנים בית הכנסת הקוצ'יני, מדינת קרלה, הודו. Jewtown יהודי הודו מונים כיום כ-5,000 איש בלבד (כמחציתם במומבאי, כ-1500 בטהנה, 300 בפונה, ורק עשרות בודדות בקוצ'ין, קולקטה וניו דלהי) עד לפני מספר עשורים מנו יהודי הודו כשלוש רבבות.

ציטוטים

”אנחנו המשפחה הראשונה שקנתה טלווזיה בבניין“

”כל השכנים היו באים כל יום שישי בשעה חמש לראות אצלנו את הסרט בערבית“

הקשר הרב דורי