מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זיכרונותיו של יהושע פלנבוק מליל הרצח בכיכר

יהושוע בתכנית הקשר הרב דורי
תכנית הקשר הרב דורי באביגור
יהושע מספר על רצח רבין

<?xml encoding="UTF-8">

במסגרת מפגשי תכנית הקשר הרב דורי, נפגשנו בבית ספרנו, בית ספר אביגור ברמת-גן, יהושע ואני.  ביום הזיכרון ליצחק רבין צפינו בסרטון בנושא רצח יצחק רבין, שהקרינה המורה. הסרט הציף ליהושע את הזיכרונות.  לאחר הסרטון יהושע החל לספר לי את שזכר מהעצרת בה התנקשו בחיי ראש הממשלה, יצחק רבין:
בזמן שדיווחו על ההתנקשות בראש הממשלה, אנשים נבהלו, הדליקו את הטלוויזיות בכדי לשמוע ולהבין מה בדיוק קרה, מי התנקש בו ולמה?…
מסתבר שיגאל אמיר, יהודי דתי ירה בראש הממשלה ופגע בו.  הדבר קרה לאחר שמר רבין סיים לשיר את השיר "שיר לשלום" וירד מהבמה. בדיעבד, התברר שהרוצח עשה זאת מכיוון שחשב שהדרך בה רבין בחר לעשות שלום בן היהודים לערבים מהווה בגידה ואינה צודקת.
לאחר ההתנקשות פונה רבין לבית החולים בניסיון לטפל בו ולהצילו ממוות. כנראה זה היה מאוחר מדי. יצחק רבין לא שרד את הפגיעה ומת על שולחן הניתוחים. לאחר שנקבע מותו, יצא מזכיר הממשלה, מר איתן הבר, אל הקהל ואל העיתונאים שחיכו והצהיר כי ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה על מותו של יצחק רבין.
כולנו היינו המומים ועצובים על ההודעה המזעזעת של רצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין.
תמונה 1
מרימים את הידיים גבוה לשמיים…
מערכת החינוך חרטה על דגלה להטמיע את החינוך לאורח חיים פעיל ובריא שעיקרו הגברת הפעילות הגופנית ועיצוב והקניה של הרגלי תזונה נבונים. כדי לחוות עם הגמלאים אורח חיים פעיל ובריא התקיים מפגש משותף ב"מרכז יום ע"ש מנדלבוים".
אודיה מספרת:
נהניתי מאוד  במפגש שהתקיים ב"בית" של הגמלאים. רקדנו לצלילי השיר "נוסא" של מיכאל אוטלו. זהו שיר שמושמע המון בימים אלו המורה לריקוד לימדה אותנו תנועות חדשות, שמותאמות לגמלאים.                      בהרצאה שעסקה בנושא: "תזונה בריאה" למדתי שמאוד חשוב לדעת מה נחוץ לגוף כדי שנגדל ונהיה דברים בריאים.  מאכלים עם שומן פוגעים בגוף. לכן, אפשר לאכול רק מידי פעם.   גם פחמימות לא נחוצות לגוף אבל עדיין צריך לאכול אותם.
לעומת זאת, מאכלים שיש בהם ברזל מאוד נחוצים לגוף. כמו-כן, חשוב מאד לעשות פעילויות ספורטיביות.
על תכנית הקשר הרב דורי בבי"ס אביגור:
בתכנית שלנו אימצנו את  האזרחים הותיקים ממעון יום לקשיש. אחת לשבועיים מגיעים הקשישים אלינו לביה"ס ואנו מלמדים אותם לעבוד על המחשב ושומעים את סיפורי זיכרונותיהם.
בשבוע בו הקשישים אינם מגיעים לביה"ס, הם ממשיכים בתרגול במרכז היום, מכינים שיעורים ומתרגלים את התכנים שנלמדו בשיעור הקודם בביה"ס. מנהלת ביה"ס אורלי לאלו בשיתוף, מרכז היום לקשיש ע"ש מנדלבוים אותו מנהלת עדינה שץ , הוליד מודל חדש של פעילות.

 

מילון

רצח רבין
רצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין הוא רצח פוליטי שאירע ב-4 בנובמבר 1995 (י"ב בחשוון ה'תשנ"ו) בכיכר מלכי ישראל בתל אביב. הרצח בוצע בתום עצרת תמיכה בהסכמי אוסלו על ידי יגאל עמיר, סטודנט למשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, שהתנגד למדיניות ממשלתו של רבין.

ציטוטים

”כולם היו המומים ועצובים על ההודעה המזעזעת של רצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין“

הקשר הרב דורי