מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זהבה רוטר מספרת על חייה המגוונים

זהבה ומשפחתה.
זהבה בשירותה הצבאי.
זהבה רוטר – שורשים חזקים בישראל ביחד עם שליחות בעולם הגדול.

זהבה רוטר, נולדה בתאריך 15-12-1940 וגרה בשכונת בבלי בצפון תל אביב, ישראל, כל ימי חייה. יש לה שני בנים ובת וגם 9 נכדים.

היא גדלה בבית מסורתי עם שתי אחיות והן אהבו ללכת בטיילת בתל אביב עם חברים של הוריה. אבא שלה לקח חלק בתזמורת של מכבי האש והיו לו הופעות בכל רחבי הארץ. בכלל, הם גם אהבו לטייל הרבה בארץ כמשפחה. זהבה למדה בבית ספר ממלכתי דתי ( בי"ס 'דיזינגוף'), ולאחר מכן המשיכה עם חברותיה לתיכון הדתי ממלכתי 'צייטלין' במרכז תל אביב.

אביה רצה שהיא תהיה בבית ספר דתי, כדי שתקבל חינוך דתי ותכיר את הדת ותוכל להחליט בעצמה אם היא רוצה לחיות לפי המסורת היהודית או לא.

אחר כך למרות שהייתה בבית ספר דתי, שבו נהוג שבנות לא מתגייסות לצה"ל, היא הרגישה מחויבות למדינה והחליטה להתגייס לצבא. היא שירתה בחיל האספקה, (הלוגיסטיקה) בשלישות הראשית ברמת גן ולאחר מכן היא גם חתמה על שירות קבע ושירתה בחיל כללי.

בתקופת הצבא היא גם הכירה את בעלה. היא מספרת שיצאה לטייל בדיזינגוף וראתה חבורה של בנות מבית הספר, היא הצטרפה אליהן ועלתה לבית של אחת מהן להיות איתן ולאחר מכן אחד הבנים בחבורה ליווה אותה הביתה, קבעו לצאת יחד ומאז ועד היום הם חיים ביחד ונשואים עם משפחה.

בהמשך עבדה בעמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים). זהבה ריכזה את סניף תל אביב והייתה בקשר עם בתי הספר בתל אביב וכל שנה בפברואר היה מבצע ההתרמה, והיא ריכזה את כל המבצע הזה של התרמות לילדים עם נכות, באמצעות התנדבות של תלמידים בבתי הספר.

איגוד איל"ן – איגוד ישראלי לילדים נפגעים, שנתן עזרה לילדים שקבלו שיתוק ילדים בשנות ה – 50 ולמשפחותיהם. בהמשך איל"ן התחילה לתת עזרה גם לנכים מולדים לכל סוגם ובמיוחד לכאלה עם שיתוק מוחין.

בעלה של זהבה עבד בחברת "אל-על" ובמסגרת תפקידו עבד במדינות שונות בסניפי חברת "אל-על": בוינה, בודפשט, פראג, סין, הונג קונג , יפן, קוריאה וטאיוואן. בתקופה שהוא היה מנכ"ל "אל-על" באירופה הם גרו בוינה ובתקופה שהוא היה מנכ"ל אל על במזרח הרחוק הם גרו בהונג קונג. בתקופות אלה הם נחשפו לתרבויות השונות מהתרבות במדינת ישראל, הם ביקרו במקומות שונים על פני כדור הארץ. זהבה אמרה לי שזה תרם לה מאוד להיחשף לכל כך הרבה מקומות ותרבויות וזה היה חלק חשוב ומשמעותי בחייה.

כיום זהבה חיה בשכונת בבלי ושומרת על קשר טוב עם משפחתה, אוהבת לבקר את המשפחה ולעשות איתם פעילויות ולחזק את הקשר המשפחתי הטוב שיש במשפחה. בנוסף לכך היא ממשיכה לעבוד כמתנדבת בתחום המחקר שלה על המוח הבוחן את הזיכרון ואת הקשר שלו לסוכרת, מכיוון שהיא קצת סוכרתית.

זהבה ובעלה

תמונה 1

הזוית האישית

זהבה: נפגשתי עם איתמר מספר פעמים והקשר בינינו היה מיידי. התרשמתי שהוא נהנה מהשיחות שקיימנו ולומד הרבה מקורות חיי. מסתבר שהקשר בין הדורות קיים והדוק בין הדור של איתמר והדור שלי.

איתמר: תכנית הקשר הקשר הרב דורי תרמה לי מאוד, בכך שזכיתי להכיר ולדבר עם זהבה ושמוע ממנה סיפור חיים, השונה מאוד משלי. שמעתי ממנה איך העולם היה נראה פעם? השיחות עמה הזכירו לי קצת את השיחות עם שלי עם סבתא שלי, בתקופות שלא יכולתי להיפגש איתה פנים אל פנים בגלל  מגפת הקורונה או התקפות הטילים.

מילון

איל"ן
איל"ן - איגוד ישראלי לילדים נפגעים, הוקם בשנת 1963 כארגון גג של ארגונים לטיפול בילדים נפגעים, על ידי ארגון "אילנשיל פוליו" שעסק בסיוע לנפגעי פוליו וביקש להרחיב את פעילותו לסיוע לכלל הילדים הנפגעים. הארגון מציב לו למטרה כיום את שיפור איכות חייהם של בעלי המוגבלויות הפיזיות בישראל וקידום שילובם בחברה. (וקיפדיה)

ציטוטים

”להיחשף למקומות ותרבויות זה חלק חשוב ומשמעותי בחיים.“

הקשר הרב דורי