מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ושננתם לבניך – אלו תלמידך

סבא והנכד
סבא מקבל פרס והנכד שר בטקס
השפעה ותרומה לתלמידי החינוך הממלכתי דתי במשך כ- 50 שנה

התחלתי את עבודתי כמורה בשנת 1961 בבית הספר לבנים "האבות" במעברת חצרים בבאר שבע. הייתי מחנך של 30 תלמידים מכיתה ב' עד כיתה ו' במשך חמש שנים, כל התלמידים באו מבתים שהיתה בהם מצוקה כלכלית קשה ולכן היה להם מאוד קשה להתקדם בלימודים. נדרשתי להרבה מאמץ וסבלנות כדי לחנך אותם למוכנות והצלחה בלימודים.
 
אחר תקופה זו עברתי ללמד בבית הספר "יבנה ברעננה". בבית ספר זה למדתי כתלמיד בבית הספר היסודי. במשך שנה חינכתי את כיתה ו' שלמדו במסירות ובהצלחה.
 
שנה לאחר מכן נקראתי לנהל בית ספר יסודי חדש שהוקם בשכונת עולים חדשה ברעננה. ניהלתי את בית הספר במשך 5 שנים. לאחרונה תלמידי מחזור א' יזמו מפגש אחר 45 שנה של סיום לימודיהם בבית הספר. במפגש זה התברר שכולם הקימו משפחות לתפארת והצליחו להשתלב יפה בחברה הישראלית. למרבה הפלא התלמידים זכרו את כול שעבר עליהם בבית הספר כאילו היה היום. מפגש זה נתן לי סיפוק רב על עבודתי החינוכית עם תלמידים אלו.
 
לאחר 5 שנים נקראתי על ידי משרד החינוך להקים בית ספר יסודי חדש בקרית אונו. בית הספר נקרא בית הספר הממלכתי דתי "שילה". במהלך השנים בית הספר הפך לבית ספר ניסויי שפיתח דרכי למידה חדשות. בבית הספר למדו יחד תלמידים מעדות שונות ומרקע חברתי שונה. הצלחנו לגבש את התלמידים מבחינה חברתית ולימודית. בית הספר הפך למוסד איכותי ומצליח ששמו הלך לפניו בכול מערכת החינוך. תוך כדי עבודתי בבית הספר "שילה" התבקשתי להתחיל ללמד בבית ספר תיכון בתל אביב.
בית ספר זה (בתל אביב) היה הישיבה התיכונית "בר אילן". לימדתי תנ"ך ובמשך שלוש שנים ניהלתי את לימודי התיכון שהתקיימו בשעת אחר הצהרים והערב.
 
בתום תקופת של 15 שנות עבודה כמורה ומנהל, נקראתי על ידי הנהלת החינוך הדתי לעבור לתפקיד מפקח בחינוך היסודי במחוז תל אביב.
 
לאחר 5 שנים התבקשתי למלא תפקיד במערכת החינוך הכללית. התפקיד היה ממונה לטיפוח רווחה ושיקום שכונות במחוז תל אביב. בתפקיד זה טיפלתי בכול שכונות המצוקה במחוז. בנינו תוכניות חינוכיות חדשות שעזרו לתושבים ולילדים בשכונות הללו להתמודד עם יכולת למידה למרות המצוקה הכלכלית. תפקיד זה מלאיתי במשך 4 שנים.
 
עם סיום תפקיד זה התמניתי למפקח המחוזי של החינוך הדתי בתל אביב. בתפקיד זה הייתי אחראי על כול מערכת החינוך הדתי במחוז מגני הילדים בתי הספר היסודיים ובתי הספר התיכוניים.
 
לאחר 3 שנים בתפקיד זה מנהל החינוך הדתי במשרד החינוך מינה אותי להיות מפקח ארצי על החינוך העל יסודי וחבר בהנהלה של החינוך הדתי. בתפקיד זה התמקדתי בשתי משימות עיקריות:
1) קידום מוסדות תורניים, ישיבות ואולפנות, ברחבי המערכת. הקמנו הרבה ישיבות ואולפנות חדשות ובמשך השנים מספר התלמידים הלך ועלה עד שהגיע למחצית מהלומדים בחינוך העל יסודי הדתי.
2) במערכת היו הרבה בתי ספר בעיירות הפיתוח ובשכונות המצוקה שלא הצליחו להביא את תלמידיהם לקבלת תעודת בגרות. פיתחנו תוכניות מיוחדות שנועדו לסייע לתלמידים ובמהלך השנים העלנו את אחוז התלמידים הזכאים לבגרות באופן משמעותי. תפקיד זה מילאתי במשך 15 שנים והוא השפיע מאוד על עבודתי במערכת החינוך.
 
בשנת 2000 פרשתי לגמלאות כאשר זכיתי למלא מגוון של תפקידים במערכת ולקבל אות הערכה משר החינוך כעובד מצטיין במערכת. אני רואה בסיפוק רב את העשייה הרבה ואת התוצאות הטובות שהצלחתי לסייע במעט להשגתן. 

מילון

ממלכתי דתי
מערכת החינוך הדתית, בה כול משפחתינו התחנכה

ציטוטים

”אין דבר העומד בפני הרצון“

הקשר הרב דורי