מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ורדה שוורץ – חמישה דורות בירושלים

אני ליה וסבתי ורדה כזוג יונים
משפחת עוזרי - שלושה דורות
סבתא ורדה מספרת לליה על השורשים

שמי ורדה שוורץ נולדתי בשנת 1958 בירושלים, בביה"ח משגב לדך ברחוב הפלמ"ח. הוריי – רחל ודוד שחר נולדו בישראל.

סבתי שרה (אימא של רחל) עוזרי נולדה בתימן. בעלה דוד נולד בישראל בשכונת נחלאות ליד שוק מחנה יהודה. להם נולדו בנחלאות תשעה ילדים, הם עברו לגור בשכונת ממילא בירושלים. שמות ילדיהם: מרגלית, אברהם, סעדיה, נחמה, רחל (סבתא רבתא של ליה שהיא הדור החמישי), דורית, שמשון, אמנון ודני.

משפחת עוזרי – שלושה דורות 

תמונה 1

הבית בשכונת נחלאות היה בתוך חצר מרכזית שבמרכזה הייתה באר מים שהספיקה לחמש דירות שהיו מסביב לחצר. בדירת החדר וחצי היה מטבח בחוץ וגם מקלחת והשירותים היו בחוץ. מי השתייה היו נאגרים בתוך כד מים מיוחד שעמד בפינת החדר. לקראת השבת את האוכל היו מביאים לחדר מיוחד ליד בית הכנסת שם היה תנור מיוחד – "פלטת שבת" ששימשה את כל שכונת התימנים בנחלאות, לכל משפחה היה סימון מיוחד לסיר השבת שלה.

ילדותי

גדלתי בשכונת קטמון הישנה, ואחר כך עברתי לגור ברחוב הרצוג. למדתי ביסודי בביה"ס לוריא. המשחקים ששיחקנו אחר הצהרים ברחבה ליד ביתי היו קלאס מספרים, חמש אבנים, גלגול בחבל, שבע אבנים – עמודו, 'הולד' (60 משניות מתחת למים), מוקשי מים.

חבריי הטובים עד היום הם מהגן: חברתי הכי טובה מלי שגרה ברחובות ומבית הספר התיכון – מינלה. אני גם בקשר עם חבריי מהיסודי ומבית הספר התיכון.

נישואים וצבא

את בעלי, צבי שוורץ, הכרתי בשירות הצבאי בסיני כסמב"צית מבצעים בחיל השריון, בזמן ששירת כאיש צבא קבע גרנו בבאר שבע, שם נולדה בתי הראשונה – מאיה. לאחר מכן חזרנו לירושלים וגרנו בגבעה הצרפתית, שם נולד בני לירן. לאחר מכן עברנו למעלה אדומים.

הזוית האישית

ורדה: נהניתי מהתיעוד במאגר המורשת של תכנית הקשר הרב דורי. אני מאחלת לליה רק שיהיה בהצלחה בכל מה שתרצה, אוהבת מלא.

מילון

חברות
שמירה על קשר עם חברות ילדות, להיפגש, לעזור אחד לשני וכו'.

ידידות
ידידות היא סוג של קשר בין אישי המתקיים בין שני אנשים או יותר, אשר מחבבים זה את זה ונהנים מחברתו של האחר. יחסי ידידות אינם כוללים רומנטיקה, או גילויי אהבה רומנטיים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לראות את הטוב שבחיים, לא לשכוח חברים טובים שלצידך בכל זמן“

הקשר הרב דורי