מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התנועה של פעם

ליה ונתן בבית התפוצות
נתן בזמן שירותו בצבא
הטיולים בתנועת השומר הצעיר

נולדתי בישראל בעיר פתח תקווה בשנת 1941. אני הבן הבכור במשפחה אחרי רני ויוסי .

בגיל 9 התחלתי להשתתף בפעילות תנועת הנוער- "השומר הצעיר" ומאוד נהניתי. במסגרת הפעילויות יצאנו לטיולים ולמחנה ששם עבדנו, בפעולות שיחקנו, דיברנו על חקלאות וחלוציות ולמדנו המון דברים שלא ידענו. בטיולים שרנו את השירים של התנועה. אחד השירים האהובים אלי זה השיר הנפוץ של תנועת השומר הצעיר שם השיר הוא: "חולצה כחולה".

שרנו גם שירים רוסים שתרגמו אותם לעברית.

כשהייתי בן 13 יצאנו  לטיול למצדה. טיפסנו על הר המצדה דרך שביל הנחש כשהגענו לפסגת ההר ראינו והסתובבנו בין העתיקות של החפצים של היהודים שגרו על ההר ראינו מלמעלה את המחנות של הרומאים לאחר מכן אכלנו ארוחת צהריים. בהמשך ירדנו מההר דרך הרכבל ומאוד נהניתי ברכבל עם כל החברים. משם נסענו לקיבוץ עין גדי ישנו שם בבית ספר שדה שהתארחנו שם ולמחרת חזרנו הביתה. במהלך הטיול שרנו רקדנו אכלנו אוכל מקופסאות שימורים כגון: סרדינים, תירס, מלפפונים חמוצים. שתינו גם תה בבוקר ובצהריים.

טיול נוסף היה כשהייתי בן 15 לכינרת. הגענו לטבריה לימת הכינרת שם עלינו לסירה ושטנו מסביב לאגם הכינרת לאחר מכן הגענו לקיבוץ עין גב שם ירדנו והלכנו למטעי הבננות. עזרנו להם לקטוף בננות ואכלנו שם הרבה בננות. אחר הצהריים חזרנו עם הסירה בחזרה לטבריה, עלינו לאוטובוס וחזרנו הביתה. זה היה טיול קצר אך נהניתי מאוד. גם בטיול זה שרנו, רקדנו, אכלנו אוכל מקופסאות שימורים ושתינו תה צמחים.

הזוית האישית

אנחנו נהנינו מאוד מהתכנית "הקשר הרב דורי", למדנו המון אחת מהשנייה. ובטוחים שהחוויה הזאת תישאר איתנו לאורך זמן רב.

מילון

השומר הצעיר
תנועת נוער המזוהה עם השמאל שהוקמה בשנת 1913 לאחר שתנועת הצופים היהודים בלבוב בגליציה החליטה להתקרא בשם זה. ערכי הליבה של התנועה הם ציונות, סוציאליזם ואחוות עמים.

ציטוטים

”תמיד נהניתי בתנועת הנוער "השומר הצעיר"“

הקשר הרב דורי