מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התנדבות במשטרה זה לא מספיק

איציק עם נכדתו ליאור
איציק באחת מההתנדבויות שלו
מאז מלחמת יום כיפור הפסקתי להאמין ברבנים ובדתיים

הילדות שלי

שמי איציק, נולדתי בשכונת התקווה בתל אביב 12.8.44. אני זוכר בגיל חמש ירד שלג בת"א. למדתי בבית ספר דתי ועד גיל 12 הייתי דתי, לאחר מכן הייתי תקופה בישיבה בבני ברק וכשחזרתי הביתה הפכתי למסורתי. למדתי בבי"ס תיכון אורט בתל אביב. לאחר מכן התגייסתי לצה"ל ושירתתי בקריה. במילואים עברתי קורס על נגמ"ש. השתתפתי בארבעה מלחמות: מלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום כיפור ומלחמת לבנון הראשונה. במלחמת יום כיפור נפצעתי ואני כיום נכה צה"ל.

מאז מלחמת יום כיפור הפסקתי להאמין ברבנים ובדתיים. כרגע אני חילוני גמור…

המשפחה שלי

הורי, משה ורבקה, הגיעו מיוון לארץ ישראל ונולדו להם שישה ילדים, ואני הילד החמישי. הבכורה שרה ואחריה אברהם ויפה וגבריאל ואני יצחק ושמחה.

לאחר שהשתחררתי מצה"ל התחלתי לעבוד בחלקי חילוף לקטנועים. במשרד לידי הייתה בחורה נחמדה שמצאה חן בעיני. יום אחד ישבתי להרכיב את הקטנוע החדש שקניתי היא עברה ושאלה אם אני יכול לקחת אותה ומכאן זה המשיך עד היום. אנו נשואים 45 שנה.

כיום, אני בן 69 ואשתי, אסתר בת 66 יש לי 3 ילדים . יובל ריבה ושרון. ליובל יש 3 בנות, עדן שחר וענבר, לאשתו קוראים דגנית. לריבה יש 2 בנות ובן, ליאור ערן ומיכל, לבעלה קוראים שי. לשרון אין ילדים.

חיי היום יום שלי

כל יום ראשון ורביעי אני מתנדב במיון וולפסון ,בשלב ראשון מנקה את מכשיר האק"ג לאחר מכן מתחיל לבדוק את החולים שהגיעו ,ניגש לרופא הבכיר ומחתים אותו על טופס הבדיקה. יש חולים שאני חייב למגן את עצמי בכפפות ומסכה כאשר החולה בבידוד.

בימי שני חמישי ושבת אני מתנדב במשטרה הייתי בתנועה עברתי קורסים והגעתי להיות קצין רכב.בגיל 67 עברתי גם לפעילות בבגדים אזרחים, במסגרתה אני מטפל בדברים שלא אוכל לפרט.

התנדבות למען הקהילה

אני מתנדב כעשרים שנה במשטרה וכשנתיים אני מתנדב גם בבית חולים וולפסון במיון.

הכל התחיל כאשר יצאתי לפנסיה. עברתי קורס מתנדבים במשטרה. לאחר תקופה עברתי קורס קציני רכב. באחת הפעמים יצאה איתי לסיור מתנדבת ושאלה למה לא להתנדב גם לוולפסון וכך הגעתי למיון. כרגע אני בודק לבבות עושה בדיקות אק"ג .

כאשר אני מתנדב זה ממלא לי את היום ואת הנפש. בבית החולים אני בודק אנשים במשך כחמש שעות יש ימים שבערב אני במשטרה ויוצא לסיור תנועה ומטפל גם בתאונות דרכים.

מילון

נגמ"ש
נושא גייסות משוריין. כלי רכב קרבי כבד וממוגן שמשמש בעיקר להובלת חיילים אל ובחזרה משדה הקרב

ציטוטים

”כאשר אני מתנדב זה ממלא לי את היום ואת הנפש.“

הקשר הרב דורי