מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התמונה היחידה של משפחת סופר

זו התמונה היחידה של משפחתה של סבתי
סבתא רבתא, אימא של סבתי
התמונה היחידה שנשארה למשפחה

שמי גיא כהן, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי ובחרתי לתעד את סיפורה של התמונה היחידה שנותרה לסבתא שלי, שרה סופר, ממשפחתה. סבתא שרה נולדה באיראן בשנת 1947 לבית משפחת סופר.

העלייה לישראל

בשנת 1950, עלתה משפחתה של סבתא לארץ. סבתא שרה הייתה אז ילדה בת שלוש. סבתא סיפרה שהם עברו לגור במעברה בצריף, בו גרו במשך שלוש שנים בתנאים קשים. סבתי זוכרת שזה היה חורף מאוד קשה בישראל, בשנת 1950 וירד שלג ברוב חלקי הארץ. "תנאי מזג האוויר הקשים ונזקיהם הכבידו במיוחד על רבבות עולים חדשים שהגיעו באותה עת במסגרת העלייה ההמונית ושוכנו במחנות אוהלים". (ויקיפדיה). סבתא זוכרת שהיה שיטפון גדול חזק וכל התמונות, שהיו להם לפני העלייה וכל החפצים שלהם הוצפו הכל נרטב ונזרק. סבתא שרה סיפרה, שאחרי המבול הזה, אמא שלה, סבתא רבתא שלי, הזמינה צלם לצלם את כל המשפחה וזאת התמונה היחידה שיש למשפחתה.

סבתא שלי סיפרה לי, שלאחר כמה שנים, אחד מאחיה חיפש את התמונה ולא מצא אותה בשום מקום. כל האחים התגייסו לחיפוש ולא מצאו את התמונה היחידה מילדותם. במסגרת החיפושים, הם גילו שהצריף שבו הם גרו, לפני הרבה שנים, עדיין קיים כנראה לשימור, ואכן שם שמרו את תמונתם, כך חזרה התמונה היחידה למשפחה.

 סבתא רבתא שלי עם כל ילדיה בישראל, לאחר עלייתם לארץ

תמונה 1

כל המשפחה שמחה שנשמרה לפחות תמונה אחת מילדותם, תמונה זו גרמה לגיבוש משפחתי, כי כל אחד מהאחים הראה את התמונה לבני המשפחה שלו. היום תמונה זו תלוייה בבית של סבתא שלי.

לסבתא שלי יש שלוש בנות ושישה נכדים ואני אחד מהם.

הזוית האישית

גיא כהן: סיפור העבר של סבתא שלי מאוד מעניין.

מילון

שלג 1950 בישראל
בשנת 1950 אירע אירוע השלג המשמעותי ביותר בארץ ישראל מאז החלו בה המדידות המטאורולוגיות ב-1870,[1] אירוע שלג בסדר גודל כזה לא חזר מאז. במהלך האירוע ירד שלג ברוב חלקי הארץ, כולל מישור החוף והנגב. תנאי מזג האוויר הקשים ונזקיהם הכבידו במיוחד על רבבות עולים חדשים שהגיעו באותה עת במסגרת העלייה ההמונית ושוכנו במחנות אוהלים.

בכור בפרסית
בוא

ציטוטים

”תאכלו הרבה פירות זה חשוב“

הקשר הרב דורי