מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התמונה שעל הקיר

בר הראל וסבתא אינס שעיה
התמונה המשפחתית שלנו
סיפורה של תמונה משפחתית מיוחדת במינה

שמי בר הראל, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי, סבתא אינס שעיה. סבתא אינס נולדה באורוגוואי בעיר מונטווידאו, בשנת 1945 לבית משפחת מאייר. היא עלתה לישראל בשנת 1973. בסלון הבית של סבא וסבתא שלי יש תמונה גדולה על הקיר.

התמונה מסמלת את סיפור החיים של המשפחה שלי.

תמונה 1

רואים בתמונה המקורית ארבע דמויות מחובקות במעגל: סבא אלי, סבתא אינס, אמא שלי אביגיל ואחותה טלי. בתמונה שמופיעה כאן הוספנו על הראשים הלבנים ללא פנים – תמונות אמתיות של כל אחד.

מסביב יש דמוי כדור הארץ ומצוינות הארצות מהן המשפחה שלי עלתה לארץ. בצד ימין למטה מופיע המדינה עיראק, ארץ לידתו של סבא שלי. יש סולם שיוצא לכיוון ארץ ישראל שמסמן עלייה.

מצד שמאל למטה רואים את אורוגואי ארץ לידתה של סבתא שלי וגם משם יוצא סולם לארץ ישראל.

מצד שמאל למעלה מופיעה ארצות הברית. אמא שלי נולדה בווירג'יניה בארצות הברית ואחותה נולדה באינדיאנה שבארצות הברית. ומאחור למעלה בתמונה מופיע גרמניה ארץ לידתם של סבא רבא וסבתא רבתא שלי: אומה ואופה.

באמצע התמונה מופיעה ארץ ישראל בהגדלה ובה מופיעים פרחים, לבבות ואנרגיה טובה. בצדדים יש מלא מטוסים שמסמלים הרבה נסיעות ועלייה לארץ ישראל. במצגת המצורפת  העלתי יחד עם סבתא את הסיפור של המשפחה שלי.

הסיפור שלנו בסרטון: המצגת של בר ואינס

הזוית האישית

בר: אני אוהבת אותך כל כך. היה לי כיף להיפגש אתך במסגרת התכנית וללמוד כל כך הרבה דברים.

סבתא אינס: קשה להסביר את החויה המיוחדת שעברנו יחד בתכנית "הקשר הרב דור". שמחתי להיות אתך כל פעם. הרגשתי שיש לנו את אותה דרך חשיבה על הדברים.

מילון

יהדות אורוגוואי
יהודים הראשונים שהגיעו לאורוגוואי היו אנוסים שהגיעו אליה במאה ה-16 והקימו קהילה בסתר במונטבידאו....עם תחילת המאה ה-20 החלה ההגירה הרצינית של יהודים לאורוגוואי. לאחר מלחמת העולם הראשונה הגיעו פליטים יהודים רבים מאירופה וכן לפני ואחרי מלחמת העולם השנייה, אז הגיעו יהודים רבים ממרכז אירופה לאורוגוואי. ויקיפדיה

כדור הארץ
כוכב הלכת השלישי במערכת השמש.

ציטוטים

”התמונה מסמלת את סיפור החיים של המשפחה שלי.“

הקשר הרב דורי