מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התלבושת האחידה בדנייפרופטרובסק

סבתא אלכסנדרה המספרת
הנכדה שיינא המתעדת
הייתה לנו תלבושת מורכבת עם כללים נוקשים...

שמי אלכסנדרה סלובודוב, ואני סבתא של שיינא בולאשניק, עמה אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, בבית הספר. נולדתי בשנת 1945 דניפרופטרובסק שבאוקראינה להוריי משפחת חפץ. מחוז דניפרופטרובסק, הוא אחד ממחוזות אוקראינה, שוכן במזרח המדינה, ובירתו העיר דניפרו. את המחוז חוצה נהר הדנייפר, הידוע.

הייתה לי אחות ושמה נלה. גדלנו יחד בבית קטן עם 3 חדרים. היינו חברות מאוד טובות. היינו משחקות יחד במשחקי תופסת, מחבואים ועוד. היינו קשורות מאוד זו לזו, תמיד הלכנו לבית הספר יחד.

בבית הספר הייתה לנו תלבושת אחידה. אולם התלבושת שלנו הייתה מורכבת מאוד עם כללים נוקשים. לקח לי זמן רב לארגן  אותה. קודם כל הייתי  צריכה ללבוש גופיה, ואחר כך היינו צריכות ללבוש מעליה חולצה צמר בצבע תכלת. ומעל החולצה לבשנו ז'קט שחור, החצאית שלנו הייתה שחורה עם פסים לבנים, וגרבנו גרביים לבנות. נעלנו נעליים אדומות.

מעל ראשנו קשרנו מטפחת אדומה. והתסרוקת? חובה היה לסרק את השיער ולקלוע שתי צמות עד לגובה הכתפיים. אלו היו חיינו בבית הספר!!.

הזוית האישית

סבתא אלכסנדרה סלובודוב והנכדה שיינא בולאשניק, בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

מילון

דנייפרופטרובסק
דנייפרופטרובסק היא העיר השלישית בגודלהּ באוקראינה, ובירת מחוז דניפרופטרובסק. העיר שוכנת על נהר הדנייפר, שהעניק להּ את שמהּ (ובצירוף שמו של מנהיג פועלים קומוניסטי בשם פטרובסק). עד שנת תרפ"ו (1926) נקראה העיר יקטרינוסלב.

ציטוטים

”ב"ה זכינו לעלות לארץ ישראל ולרוות נחת מילדינו ונכדינו“

הקשר הרב דורי