מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התגשמות החלום

אני וסבתא בקבלת ספר תורה
סבתא נילי אחות מאושרת
הגשמת החלום להיות אחות

אשתף ואספר על הגשמת החלום שלי להיות אחות.

החלום שלי מילדות היה ללכת ללמוד להיות אחות בטיפת חלב (ככה קראו לזה אז), וכך בשנת 1961, כשהייתי בת 17, רציתי להגשים את חלומי והלכתי ללמוד בבית חולים העמק בעפולה. למדתי במשך שלוש שנים, אחות מוסמכת. באותה תקופה לא היה צבא ולא היה צריך ללכת לאוניברסיטה. בשנה הרביעית שלי כאחות, נשארתי לעבוד בבית חולים בו למדתי. זו היתה שנת חובה במקום ללכת לצבא. רק אחרי שגמרתי את ארבע השנים שלי כאחות קיבלתי את התעודה של אחות מוסמכת. לאחר מכן, עזבתי את בית החולים העמק שבעפולה, התחתנתי עם נח הנס ועברתי לגור בחדרה. התקבלתי לעבודה במשרד הבריאות כאחות בריאות הציבור, עברתי המון קורסים בבריאות הציבור ועבדתי כאחות בטיפת חלב, בבתי ספר ובגני ילדים, גם בחדרה עצמה וגם בסביבתה. התגוררנו בחדרה במשך כ- 15 שנה, ונולדו לי שלושה ילדים תוך כדי עבודתי בטיפת חלב.

לאחר מכן, עברנו לגור בקריית טבעון, וגם בקריית טבעון המשכתי לעבוד בבתי הספר ובגני הילדים בטבעון ובסביבה. עבדתי  46 שנים כאחות בבתי הספר והגנים, באותו משרד בריאות ובאותה העבודה. לא החלפתי מעולם עבודה ולא הפסקתי את עבודתי כאחות, כיוון שחלומי היה תמיד להיות אחות.

בגיל 67 יצאתי לפנסיה, כיום אני בת 77, סבתא לשמונה נכדים מתוקים ואני כבר מחכה לנינים. אני מאוד מתגעגעת לתקופה הזו של היותי אחות, זאת הייתה תקופה מלאה בחוויות.

הזוית האישית

יעל: הייתה עבודה מעניינת מאד ולמדתי המון על סבתא וחלומה שהתגשם.

נילי: הייתה עבודה מהנה, סיפור זה החזיר אותי לזיכרונות קסומים מפעם כשהייתי אחות בטיפת חלב.

מילון

טיפת חלב
תחנה המספקת שירותי בריאות ורפואה לנשים הרות, תינוקות וילדים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לא החלפתי מעולם עבודה ולא הפסקתי את עבודתי כאחות“

הקשר הרב דורי