מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השמיכה שנשכחה ברכבת

סבא רבא שלי שהיה פעם קצין ומחפש פצצות
הנסיעה ברכבת
סבתא מספרת...

הסיפור התחיל במלחמת העולם השנייה 1941.

המשפחה של סבתא שלי גרו בקרימינצוג' שבאוקרינה. במשפחה היה את סבא רבא שלי יצחק שהיה כבר במלחמה. הוא היה קצין ביחידה של מחפשי פצצות. סבתא רבתא שלי פאנה הייתה רופאה בתחנת רכבת בעיר קרימינצוג'. סבתא שלי אולגה הייתה בת 4, שסה בן 12 ושמעון בן 16.

סבא רבא יצחק קצין

תמונה 1

הסיפור מתחיל כך שהנצאים היו בקרימינצוג' והיה צריך להבריח את כולם ובגלל שסבתא רבתא שלי הייתה רופאה בתחנת רכבת היא לא יכלה לנסוע ראשונה, היא הייתה צריכה להבריח את כולם מהעיר ובסוף היא יכלה לנסוע עם הילדים. מתיי שפאנה והילדים עלו לרכבת הם שכחו מרוב הלחץ לסבתא שלי בגדים חמים, אז שמעון החליט לרוץ לבית ולהביא בגדים חמים לסבתא שלי אבל לצערי הרכבת כבר נסעה והוא לא הספיק, פאנה והילדים בכו כי הוא לא הספיק.

אחרי נסיעה של 6 שעות הם היגיעו לעיר חרקוב ושם היו הקרובי משפחה. מאותו רגע שמעון הספיק לעלות על רכבת משא אחרונה והגיע גם לעיר חרקוב ולא ידע אייפה המשפחה, ובאותו רגע היחידה של יצחק היגיעו גם לחרקוב כדי לנסוע לקרימינצוג' כדי להילחם נגד הנאצים, ובמזל חייל אחד ידע את שמעון והוא אמר לשאר החיילים והם התחילו לצעוק קצין קצין הבן שלך פה ולצעוק את השם משפחה של שמעון, יצחק מצא את שמעון והביא אותו לקרובי המשפחה ושם הייתה כל המשפחה.

הזוית האישית

דוד ובילוב: החוויה שהייתה לי זה שעכשו אני יודע עוד סיפור על המשפחה שלי.

מילון

קרמנצ'וג
קרמנצ'וג (אוקראינית: Кременчук, רוסית: Кременчуг) היא עיר תעשייתית גדולה, השוכנת לגדת נהר הדנייפר שבאוקראינה.

ציטוטים

”לצערי הרכבת כבר נסעה והוא לא הספיק“

הקשר הרב דורי