מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השכונה שלנו רמת עמידר- זכרונות

שכונת רמת עמידר מאמצת את גדוד דוכיפת.

בחרתי לשתף בזיכרונות נעימים משכונתנו שכונת רמת עמידר, בה שזורים סיפורי מורשתנו, תרבותנו ומנהגנו. בשנת 1973 עברנו מבית דגן לרמת גן. הבן הבכור אלוני נרשם לבית ספר, אורט ר"ג, והתקבל באהבה רבה.  הבן השני, יניב נרשם לכתה ד' בבית-ספר "שלום", וטיראן הקטנה נרשמה לכיתה א'.
בביתנו, ברחוב התפוצות ברמת עמידר, שתלנו גפן שהתפתחה ממש לכרם ענבים. כל המשפחה נהנית לראות את שלבי הגידול ישתבח שמו מהפריחה באביב. קופת ההבשלה ועד הבציר .בתמונה הנכדים ואנחנו נהנים מבציר הענבים. 
 
תמונה 1
שכונתנו, שכונת רמת עמידר מאמצת את גדוד דוכיפת. אנו מארחים את חיילי הגדוד, פעמיים בשנה ליום כיף. יחד עם כל דיירי השכונה מכינים מטעמים:  ג'חנון, קובנה ולחוח, אותם מגישים בשפע ובאהבה רבה לחיילים היקרים , חיילי יחידת דוכיפת! 
   
שכונת רמת עמידר התברכה בהרבה בתי כנסת. כשיש הכנסת ספר תורה זו חגיגה של ממש. יוצאים בתהלוכה מהבית שם נכתב ספר התורה בשירה וריקודים. עד בית-הכנסת ואורחים  סעודת מצווה.  
 
הייתי מדריכה בצהרון מתנ"ס רמת עמידר כ-8 שנים. במסגרת העבודה, אספנו את ילדי הגנים בהסעות, וכשהגיעו המתינה להם ארוחה טעימה ומזינה. אחר כך היינו מפעילות את הילדים על ידי משחקי תנועה ומשחקי חשיבה, יצירה, שירים ודרמה. אהבתי את העבודה ונהניתי מאוד מהקשר עם הילדים .עד היום כשאני נפגשת איתם בשכונה משהו בי מתרגש לקראתם.   
תוכנית האתגר- הדרכת אמהות  לגיל-רך פותחה באוניברסיטה העברית בירושלים . מטרת התוכנית: פיתוח מיומנויות לימודיות ורגשיות כהכנה לכיתה א'. ייחודה של התוכנית בכך שהיא נמשכת 3 שנים ומפעילה אמהות עם ילדיהן. מטפחת את הקשר בין אם לילד ומחזקת את הביטחון העצמי. בתמונה מסיבה בשנת 82 בה משתתפים הילדים. האמהות והמדריכות .במסיבה זו קראנו את השיר "אמא" שכתבתי.  
  
אנו מודים ומברכים את כל יוזמי תכנית הקשר הרב דורי, מנהלת בית הספר מכל"ל הגברת  אורית אוריאל. המורה לאנגלית הגברת שולמית סחייק. המורה למחשבים הגברת שרי קוטאי . והחונכים תלמידי בית ספר מכלל רמת גן. ולכל העוסקים במלאכה שגורמת לנו לגור בעיר  בעונג רב. יישר כח ושאו ברכה מאת ה'. 
נכתב ע"י נעמה וצדקיהו כהן

מילון

תכנית האתגר
הדרכת אמהות לגיל הרך. פותחה באוניברסיטה העברית בירושלים.

ציטוטים

”שכונת רמת עמידר התברכה בהרבה בתי כנסת“

הקשר הרב דורי