מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השכונה שלי

הורי ,אני ( באמצע) וושלושת אחי 1946
ריו דה ז'נרו בה גדלתי
משחקי ילדות בריו דה ז'ינרו

השכונה שלי

משחקי ילדות

גדלתי במשפחה עם שבעה אחים (שמונה כולל אני) בשכונת "מדוריירה" בריו דה ז'נרו,ברזיל. "בריו חיים למעלה מחמישים אלף יהודים. הקהילה מאורגנת ביותר ונחשבת לעשירה מאוד. יש לה בתי כנסת, בתי ספר ללימודי עברית ומועדוני ספורט ונופש"..

בתקופה זו נהגנו לשחק המון בגינת הבית ובמורד הרחוב עם השכנים. היחסים ביני לבין האחים שלי היו טובים ושיתפנו פעולה במשחקים רבים. מאחר וכמעט לא היו מכוניות, הרחובות היו ריקים, דבר שאפשר לנו לרוץ ולהשתולל יחד.

המשחקים האהובים עלינו היו: מחבואים, לקפוץ על חבל, משיכת חבל, מסיבת בובות, משחקי כדור וקלאס. היו לי חברות טובות בשכונה: נילזה, וילמה ואלי, ששמרתי איתן על קשר לאורך שנים. מאחר והייתי בין האחיות הגדולות, הייתי אחראית לאסוף את כל האחים בשעת הצהריים, לעזור להם להתקלח לקראת הארוחה. אחד האחים שלי – סיון שמו, נהג לטפס על עץ ולהסתתר כדי שלא נמצא אותו, דבר שהיה גורם לנו לחפש אותו זמן רב…

זכור לי במיוחד סיפור מצחיק. הלכתי ברגל עם שתי אחיותיי לתפוס דגים במגרש שגידלו בו ירקות. בעלי המקום היו מפורטוגל והיו מאוד נחמדים. באמצע המגרש הייתה תעלת מים עם דגים. התכופפתי לתפוס אותם ונפלתי פנימה, לא ידעתי לשחות. אחותי ליה ניסתה להציל אותי וקפצה אחרי. אחותי הקטנה ישבה בחוץ ולא הבינה שאנחנו בסכנה. כמעט טבענו, למזלנו בעלי המקום הגיעו להוציא מים והצילו אותנו. הם הביאו אותנו הביתה וקיבלנו עונש חמור מההורים כי התרחקנו מהבית למקום שהיה אסור לנו ללכת.

%d7%92%d7%9c%d7%91%d7%94-1946

 

 

 

תמונה שצולמה בשנת 1946

בתמונה: הוריי, אני (עומדת באמצע) ושלושת אחיי הבוגרים.

מילון

ריו דה ז'נרו
ריוּ דה ז'ניירוּ המוכרת גם כריו בקיצור, היא בירתה של מדינת ריו דה ז\'ניירו אשר בברזיל. היא שוכנת באזור הדרום-מזרחי של ברזיל, על שפת האוקיינוס האטלנטי, בחלק הדרומי של האזור הטרופי. ריו היא היעד התיירותי העיקרי במחצית הדרומית של כדור הארץ. היא המטרופולין השנייה בברזיל (אחרי סאו פאולו) מבחינת גודל אוכלוסייתה, חשיבותה הכלכלית, המסחרית והעסקית, ופעילותה התרבותית. היא עיר הנמל הגדולה בברזיל. עם למעלה מ-6.3 מיליון תושבים, היא העיר השישית בגודלה באמריקה וה-26 בעולם.

ציטוטים

”גדלתי במשפחה עם שבעה אחים (שמונה כולל אני) בשכונת "מדוריירה" בריו דה ז'נרו,ברזיל.“

הקשר הרב דורי