מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השכונה בה גדלתי בירושלים

סבא דוב ואני בתכנית הקשר הרב דורי
איזה כיף ללמוד מסבא
סיפורי ילדות מסבא דב לנכדתו נאורה

נולדתי בשנת 1948.

בשנת 1949 עליתי לארץ אם הורי כאשר הייתי בן שנה ועברנו לגור ישר בירושלים (כי בימי קדם חברים שכבר גרו בירושלים סיפרו להורי שכדי להורי לגור בירושלים).

כשהם הגיעו לארץ עברנו ישר לירושלים לשכונת סנהדריה, שם רכשנו דירה בדמי מפתח. הורי קנו מכבסה שהייתה בשכונת רחביה כדי להתפרנס ואחרי מספר שנים אבי החליט שהוא לא רוצה לגור ליד הגבול (גבול הירדן) ועברנו לגור בשכונת רחביה שהייתה קרובה למכבסה.

למכבסה ברחביה הגיעו אנשים חשובים בפוליטיקה כמו ראש הממשלה  דוד בן גוריון ועוד שרים מכובדים.

.

תמונה 1

סמל נחל מוצנח בו שירתתי

כשאבי נפטר, אני הייתי הילד הבכור בין שלושת האחים ועזרתי בטיפולם וגידולם. הבית שגרנו בו היה קרוב למה שמאוחר יותר בנו את בית הנשיא אבל בינתיים המגרש שימש לילדי השכונה מגרש כדורגל. לימים ביבי נתניהו כשהיה ילד כהוריו גרו לידינו ולפעמים הוא היה בא לשחק כדורגל בשכונותינו. למדתי בבית הספר דתי חורב מכיתה א' עד כיתה י'ב .

תמונה 2

זהו בית הספר חורב שהיה במרכז גן העצמאות

אחרי כיתה י'ב התגייסתי לנחל המוצנח רוב התלמידים בכיתה התגייסו לנח"ל המוצנח שנה לאחר שהתגייסנו (בשנת 1966) פרצה מלחמת ששת הימים. נלחמנו בלטרון. לאחר המלחמה שמרנו על הגבול בין ישראל לירדן.

הזוית האישית

תודה על תכנית הקשר הרב דורי שמפגישה בין נכדים וסבים!

תמונה 3

קישור למצגת אתר ניצני השרון

המצגת שלנו

מילון

סנהדריה
סנהדריה היא שכונה חרדית בצפון ירושלים, ממזרח לכביש גולדה מאיר וצמוד לשכונת רמת אשכול, שמואל הנביא, מעלות דפנה ובית הקברות סנהדריה. השכונה כוללת בתוכה את שיכון פאג"י. ויקיפדיה

ציטוטים

”למכבסה ברחביה הגיעו אנשים חשובים בפוליטיקה כמו ראש הממשלה  דוד בן גוריון ועוד“

הקשר הרב דורי