מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השירות הצבאי שלי בעין גדי

החיים בקיבוץ הרחוק ממרכז הארץ היוו עבורי אתגר רציני

עין גדי הוא שמו של מעיין, שמורת טבע ועיר עתיקה השוכנים לחופו המערבי של ים המלח, בתחומי מדבר 
יהודה, על כביש 90, כקילומטר אחד צפונית לקיבוץ עין גדי. השם עין גדי נזכר בתנ"ך, ומקורו כנראה בעזים וביעלים שרעו בסביבתה עם גדייהן.
 
בעין גדי שירתתי שנה בצבא. בוקר אחד, קמנו כרגיל ליום עבודה בשדה, וכל אחד מאתנו קיבל שקית עם גרעיני מלפפון לזריעה בשדה. כעבור שעתיים בערך שמענו רעש אדיר, של אבנים מתגלגלות ורעש של מים מעשרות מפלים שירדו מראש ההר. כהרף עין, השדה נשטף וסחף עמו את גרעיני המלפפון לים המלח. מיד הודיעו לנו לעזוב את השדה כי התחיל שיטפון וכל מה שהיה בדרך נשטף.
חזרנו לקיבוץ והתחילה פעולת חילוץ הטנדר עם כמה חברים שהיו עליו. הטנדר הגיע לנחל ערוגות והמים סחפו אותו אל הים עם החברים, וכך החלה פעולת הצלה. אנו היינו ארבעה חברים, שתי בנות שאחת מהן זאת אני, שאוהבת הרפתקאות, ושני בנים הזויים ושובבים. החברים הציעו לנו לטפס על ההר אל מפל נחל ערוגות. ספרו שהמפל יורד מגובה של 200 מטר ברעש עצום. עלינו בצלע הר תלול ומסוכן. כעבור שעתיים הגענו אל המפל המיוחל והרעש והעוצמה היו מעל המצופה. יש לציין שלא לקחנו אתנו צידה לדרך ולא שתייה.
 
כעבור שלוש שעות, נזכרנו שצריך לחזור לקיבוץ. בחזרה חיכו לנו חברי הקיבוץ המודאגים והכועסים עלינו שלא הודענו להם היכן אנו. מה שקרה אחרי שחילצו את החברים מהטנדר חיפשו אותנו ולא מצאו אותנו בכל הקיבוץ ובשדות וגרמו לנו למצפון לא נקי אבל החוויה הייתה שווה את כל זה.
איך הגעתי לעין גדי:
הגעתי לעין גדי כשהתחלתי את השירות שלי בצבא. השירות שלי בצבא לא היה כל כך כיף די סבלתי שם.
אני זוכרת שקצינת סעד הציעה לי לצאת לשנת שירות בקיבוצים. הם העבירו אותי לעין גדי ושם עבדנו בשדות.
איך החוויה הייתה בשבילי:
 
החוויה הייתה נורא מהנה, הייתי עם המון חברים וחברות ונורא שמחתי אתם. בעיקר ביום ההוא שעלינו למפלים עם 2 חברים ועוד חברה. היה נורא כיף, אני עוד זוכרת את כל החוויות המהנות שהיו לי.
איך הרגשתי שם :
 
שם היה לי שונה מהרגיל, היינו עם החברים והחברות והיינו בשדות הגדולים. אם אני הייתי נשארת באותו מקום שהייתי לפני עין גדי, אני לא יודעת עם היה לי את אותה הרגשה שהייתה לי בעין גדי. 
 
כשהגענו לקיבוץ מה הרגשנו:
כשהגענו לקיבוץ וכולם דאגו לנו שמחנו כל כך, למרות שדאגו לנו, הרגשתי כמו נערה בדיוק, כמו נערה שהלכה עם החברים והחברות וההורים דאגו, ההורים הם כאילו האנשים והחברים. בקיבוץ והנערים והנערות הם אנחנו. זה היה נורא כיף וזאת הייתה חוויה ממש נפלאה מחיי .
סיכום:
למדתי מכתיבת העבודה שתמיד כדאי לקחת סיכונים וגם למדתי על עין גדי עצמו ולמדתי לחפש כל מיני קטעי מידע על ההיסטוריה של הקיבוץ שלא ידעתי שהייתי שם. בקיבוץ עשיתי תפנית באורח חיי, שלא ידעתי עליו. החיים בקיבוץ הרחוק ממרכז הארץ היוו עבורי אתגר רציני, להתמודד עם קשיי החיים היום יומיים, לעבוד בשדה בחום הכבד שהגיע לפעמים ל40 מעלות ויותר. ולי זה היה קשה מאוד והתגברתי על זה בכבוד.
באותו זמן היו פועלים שבאו ממרכז הארץ ועבדו בבניית הקיבוץ במקום החדש, ונשארו כל השבוע ומינו אותי להיות להם כאם בית ודאגתי לכל מחסורם ובסך הכל הייתי צעירה מהם בהרבה שנים והצלחתי בתפקידי ונהניתי מכל רגע.

מילון

אתגר
אתגר הוא בעצם קושי מנקודת מבט אופטימית

ציטוטים

”תמיד כדאי לקחת סיכונים“

”החיים בקיבוץ הרחוק ממרכז הארץ היוו עבורי אתגר רציני, להתמודד עם קשיי החיים היום יומיים“

הקשר הרב דורי