מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השירות הצבאי המשמעותי שלי

סבתא ואני בגן
סבתא יהודית בצעירותה
שירותי הצבאי המגוון בפיקוד הצפון

שמי יהודית (יטי) ואספר לך על השירות המשמעותי שלי בפיקוד הצפון.

בשנת 1963 התגייסתי לצה"ל ואת הטירונות עשיתי בבה"ד 12 בצריפין. לאחר הטירונות שיבצו אותי בפיקוד צפון, שהיה בנצרת בלשכתו של אלוף פיקוד צפון, אברהם יופה. השירות שלי היה שירות מאוד מעניין ומגוון. פגשתי הרבה אנשים בתפקידים בכירים בצה"ל, כגון אריק שרון ז"ל (ראש הממשלה לשעבר) שהיה ראש מטה פיקוד צפון. עבדתי עם אריאל שרון. אריאל שרון, היה אדם מאוד נחמד וחביב והתייחס אלינו, הבנות, מאוד יפה, בתקופה הזו הוא התגורר בנהלל, בעמק יזרעאל. אחרי תקופה ממושכת, אברהם יופה סיים את תפקידו והתמנה במקומו דוד אלעזר (דאדו) שהיה רמטכ"ל במלחמת יום הכיפורים.

במסגרת התפקיד שלי כחיילת בפיקוד, טיפלתי בבקשות חנינה של חיילים אסירים בכלא 6 ובכלא 4. אני זוכרת שהייתי מעבירה לאלוף את בקשות החנינה של החיילים, והוא היה צריך להחליט אם לשחרר את האסיר או לדחות את בקשתו.

סיפור שזכור לי במיוחד בצבא, סיפור שהתרחש בתל קציר שהיה יישוב ספר שהופגז רבות על ידי הסורים, וחרשו שם את השדות עם טרקטור משוריין. כאשר היו חורשים את השדות, כל הצבא הסורי היה בכוננות ובלחץ. פעם כשביישוב חרשו את השדה והסורים לא הגיבו, אני זוכרת שאריק נתן הוראה שיחרשו שוב את השדה, כדי להציק לסורים ולעצבן אותם.

השירות הצבאי שלי היה מאוד מעניין, מאתגר ומלא חוויות שזכורות לי כנעימות. כולי תקווה שגם הנכדים שלי יחווה שירות צבאי משמעותי. יובל, האחות הגדולה של אייל, התגייסה לפני כחודשיים ומתחילה את דרכה בצבא.

בתמונה אפשר לראות אותי (מצד שמאל) ואת אלוף פיקוד צפון אברהם יופה

תמונה 1

הזוית האישית

אייל: היה לי מאוד כיף ללמוד עוד על החיים של סבתא ואני מאחל לנו שנהיה בריאים ולא נחלה בקורונה.

סבתא יהודית: נהניתי מאד לעבוד עם הנכד שלי אייל ולשתף ולספר את הסיפור על השירות המשמעותי שלי בצה"ל. נהניתי מאד להיזכר בכל מיני דברים מהעבר.

מילון

רמ"ט
ראש מטה כללי. דוד אלעזר היה רמטכ"ל (ראש המטה הכללי) במלחמת יום הכיפורים.

ציטוטים

”השירות הצבאי שלי היה מאוד מעניין, מאתגר ומלא חוויות שזכורות לי כנעימות. כולי תקווה שגם הנכדים שלי יחווה שירות צבאי משמעותי“

הקשר הרב דורי