מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השיחה ששינתה את חייה של סבתא

סבתא גיטל ונכדתה אסתר
הנכדה אסתר עם אמא שלה
יום אחד ביקרתי בבית הכנסת, היה זה ביום חול שגרתי, הגעתי כדי לבקש סיוע ומידע .

הנכדה אסתר לזרסון מתעדת את סיפור של סבתא גיטל לזרסון.

לסבתא שלי, סבתא גיטל אני קוראת "בובי" (סבתא באידיש). סבתא נולדה בשנת 1949 בעיר דטרויט שבמדינת מישיגן בארצות הברית, להוריה משפחת אואלנס. סבא שלה, דוד שמחה, היה המזכיר של הרבי מרייז'ינר.

הוריה הצטיינו  באהבת ישראל ובעשיית צדקה וחסד. הם הקפידו הקפדה יתירה, שלא לדבר לשון הרע על אף אחד. סבא וסבתא הכירו וחזרו בתשובה ביחד. סבתא גיטל סיפרה לי איך היא חזרה בתשובה, "ובכן יום אחד ביקרתי  בבית הכנסת, היה זה ביום חול שגרתי, הגעתי כדי  לבקש סיוע ובקבלת מידע עבור מאמר שכתבתי במכללה. מיד כשנכנסתי  ניגש אלי אחד המתפללים ודיבר איתי שיחה קצרה, היה זה הרב יענקל קרנץ, שיחה זו שינתה את חיי …

סבתא התגוררה במקסיקו סיטי במשך חודשיים כסטודנטית באן ארבור, עיר במדינת מישיגן בארצות הברית מקום מושבה של אוניברסיטת מישיגן,

סבתא וסבא התחתנו במוריסטאון שבניו ג'רזי, ועברו לגור  בבואפלו, שבמדינת ניו יורק, ארצות הברית. משם הם עברו לקראון הייטס שבברוקלין, ולבסוף הם הגיעו למיאמי פלורידה, שם הם גרים עד היום.

החפץ שסבתא שומרת ואוהבת במיוחד הוא הכתובה שלה.

כשהיינו גרים בארצות הברית, עד לפני שנה, שאז עשינו עלייה, הייתי נפגשת לעיתים קרובות עם סבתא שלי, גיטל, היא הייתה מתמלאת בנחת מיוחד, כשהייתי הולכת לבקר את אימא שלה, סבתא רבתא שלי, וקוראת לה סיפורים. עובדה זו גרמה לסבתא גיטל וגם לסבתא הגדולה עונג גדול. כמו כן, כשהיא הייתה רואה אותי עוזרת לאחים שלי, היא הייתה מתמלאת בשמחה ובאושר.

היום, שאני בארץ והיא עדיין בפלורידה שבארצות הברית, היא אוהבת במיוחד, שאני שולחת לה דברי תורה בהקלטה דרך הפלאפון. היא כל הזמן אומרת לי שהיא מתפללת עלי שאגדל לתורה, לחופה ולמעשים טובים.

לסבתא גיטל יש רק אחות אחת, שהיא גם החברה הטובה ביותר שלה.

לסבא וסבתא שבעה ילדים ואבא שלי הוא אחד מהם… בשבילי הם הסבא והסבתא הטובים ביותר!!! אני מאד מחכה למשיח שכבר יגיע, כדי שסבא וסבתא יבואו לגור בארץ הקודש, ונוכל להיפגש לעיתים קרובות בע"ה!!!

הזוית האישית

אסתר: אני מאד מחכה למשיח שכבר יגיע, כדי שסבתא וסבא יבואו לגור בארץ הקודש ונוכל להיפגש לעיתים קרובות בע"ה!!!

מילון

כתובה
כְּתובָּה היא מסמך משפטי מחייב שנלווה לקידושין, אשר בו מפורטים חובות הבעל כלפי אשתו, ובעיקר התחייבותו הכספית במקרה שתגורש או תתאלמן. כיום נהוג להעניק את שטר הכתובה לכלה במהלך מעמד החופה

ציטוטים

”אני מתפללת לה' על נכדיי היקרים שיגדלו לתורה, לחופה ולמעשים טובים.“

הקשר הרב דורי