מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתה לארץ של סבתא טטיאנה

ניקול וסבתא בתוכנית הקשר הרב דורי
פעילות במסגרת תוכנית הקשר הרב דורי
תחנות משמעותיות בחיי

שמי טיטיאנה קרפנקו, נולדתי בשנת 1959 בקווקז שברוסיה. כשהייתי בת שלוש הורי שלחו אותי לסבתי (ליזה ) ברוסיה. סבתי לא ידעה רוסית ולכן דיברנו באוקראינית . כשמלאו לי שש וחצי שנים, הוריי לקחו אותי חזרה הביתה.

כששבתי לבית הורי, בקרתי בגן, וכשהייתי בת שבע התחלתי ללמוד בבית הספר. בחודש הראשון אמא שלי ליוותה אותי לבית הספר. לאחר מכן הלכתי לבד, למרות שהייתי צריכה לחצות כביש, (טרם ניתן החוק של איסור חצייה של הכביש, לפני גיל תשע). בכיתה ב' התחלתי ללכת לחוגים: סריגה, תפירה, והכנת פרחים מלאכותיים, מאוחר יותר הלכתי לחוג אתלטיקה. כשסיימתי את בית הספר, נסעתי למוסקבה ללמוד באוניברסיטה, שם למדתי שש שנים. במהלך השנים הכרתי את בעלי ולדימיר והתחתנתי איתו .

שנה אחריי שהתחתנו עשיתי את  פרוייקט הגמר שלי באוניברסיטה, ויום אחרי שסיימתי ילדתי את בתי הגדולה זויה. לאחר  הלידה ובסיום האוניברסיטה, עברנו לגור באוקראינה, ואחריי כמה שנים  עברנו לגור בעיר קניף, שם נולדה בתי הקטנה ויקה. בשנה שויקה נולדה, התרחש אסון צ'רנוביל ואנחנו חזרנו לעיר צרקס. כמה שנים אחרי, אחותו של בעלי עלתה לישראל, ביחד עם אמא שלה.  לאחר עזיבתם, היה לנו מאוד קשה להישאר לבד, כי הם היו מאוד קרובים אלינו, לכן בשנת 1996 החלטנו גם אנחנו  לעלות לישראל, ולהתאחד עם משפחתנו.

כשעלינו לארץ, היה לנו מאוד קשה להסתגל, כי זה היה מקום שלא הכרנו, והשפה היתה קשה ושונה. בתי הקטנה הייתה אז בכיתה ג', ואני התעניינתי במה שהכיתה שלהם לומדת. גיליתי שכל מה שהם לומדים בכתה, בתי כבר למדה ברוסייה, ובקשתי מהמנהלת להקפיץ אותה כיתה.

החלק של המשפחה שלי נשאר ברוסייה, ולצערי היום הם כבר לא בחיים.

כל החיים שלי היו מורכבים ממעברים ממקום למקום, ואני מאוד אהבתי את זה, למרות שבכל מקום היה לי קשה להסתגל. במהלך השנים הילדות שלי סיימו בית ספר וצבא, וכל אחת מהן התחתנה ונולדו להן ילדים. ואני הפכתי לסבתא בגיל ארבעים ותשע .

הזוית האישית

סבתא: היה לי מאוד נעים להשתתף בתוכנית. נהניתי לראות את התלמידים, והסבים והסבתות ולהכיר אותם. נהניתי במיוחד להכיר יותר טוב, את נכדתי. מודה על כך שהיה לי זמן לדבר איתה, ולהכיר לה את הצד שלי בחיים, אני מרוצה מהעובדה שנכדתי תדע ותכיר מה עברתי בחיים שלי.

ניקול׃ היה לי מאוד נעים להשתתף בתוכנית הזאת, היה לי כייף לחלוק סיפורים עם סבתא שלי. סבתא שלי מאוד עניינה אותי בסיפורים שלה . ואני בטוחה שגם היא נהנתה .אני חושבת שתוכנית הקשר הרב דורי מאוד קירבה ביני לבין סבתא שלי .

מילון

אסון צ'רנוביל
אסון צֶ'רנוֹבִּיל הוא תאונה גרעינית, החמורה ביותר מאז החל העולם להשתמש באנרגיה גרעינית. יש הטוענים כי זהו האסון האקולוגי החמור ביותר של המאה ה-20. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”במהלך השנים הילדות שלי סיימו בית ספר וצבא, וכל אחת מהן התחתנה ונולדו להן ילדים. ואני הפכתי לסבתא בגיל ארבעים ותשע “

הקשר הרב דורי