מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הרפתקאותיו של חייל בצבא הרוסי

סבא ואני אורן במפגש של הקשר הרב דורי .
סבי בחצר
ימים ראשונים של השירות הצבאי

סבי נולד ברוסיה בשנת 1950, בעיר קראסנויארקס. הוא עלה לארץ בשנת 1991.

 סבא בילדותו ברוסיה

%d7%a1%d7%91%d7%90-%d7%94%d7%a7%d7%98%d7%9f

סבא מתגייס לצבא הרוסי

כאשר סבי היה בן 19 שנה, ברוסיה, הודיעו לו להגיע לצבא להתגייס. כאשר סבי הגיע לצבא החליטו לפי קורות החיים שלו לאן ילך. הוא היה עם חברו (שעכשיו  גם הוא נמצא בארץ ישראל), רק שאז הם לא הכירו אחד את השני. אך עכשיו החברים הכי טובים.

ביום הגיוס, כל המגוייסים לצבא הגיעו והתמקמו ליד ים בלטיסקי, בשעה שמונה בערב, כאשר הם הגיעו, הם התקלחו והסתפרו (תספורת צבאית). אחר כך כאשר הם יצאו ,הם היו צריכים להסתדר עם קבוצותיהם אך סבי לא זיהה אף אחד מקבוצתו. לאחר מכן סבי הלך למקום מסוים. האחראי עליהם אמר לו: "לאן אתה הולך!?" סבי ענה לו: "לקבוצתי". המפקד ענה לו: "לא. זוהי לא קבוצתך לך לקבוצתך", סבי כמובן הלך לקבוצתו וכולם הלכו לישון בשש בבוקר בקזרמה. אך השכמת הבוקר הייתה בשבע בבוקר! כולם קמו, אך כמובן סבי לא שמע וישן, אחר כך הקימו אותו בכוח ובטלטולים, הרס"ר היה אחד מהם, וסבי קפץ ישר על הכתפיים שלו (כמובן שהענישו אותו. אין מה לעשות).

סבי היה טירון ועמד ליד הדגל בלילה ושמר על הכל, כאשר כולם הלכו לישון, הוא היה גם צריך לענות לטלפון. פתאום הטלפון צלצל (בקזרמה 170 איש) ובטלפון אומרים "קדרצטקה לטלפון", סבי הניח את הטלפון והתחיל לצעק "קדרצטקה לטלפון", אז זה היה עונש (היה צריך לצעוק קפטן ושם משפחה) האריכו לו את המשמרת לעוד 3 ימים.

הורידו את סבי משם ושמו אותו מנקה ליד כל הראשיים, הוא ניקה ליד האיש שבודק מסמכים, סבי ניקה באותו הזמן וראה כיסא. הכיסא הפריע לו, אז הוא הזיז אותו ופתאום האיש רצה לשבת, אז סבי מיהר לשבת  ובסוף יצא שהאיש הזה ישב על סבי. האיש הזה האריך לו את העונש לעוד 3 ימים נוספים. (סבי היה אמור להיות בכלא, אך זהו היה רק היום השני שלו). הוא עבד בכל הימים הללו. לאחר מכן בערב בשמונה הייתה האספה של כולם, אז קראו בשמות של כולם ושואלים אם הוא פה.

עברו חמש שורות ואז הגיעו לסבי. בפעם הראשונה סבי לא ענה, שנייה גם לא, שלישית גם לא, רביעית כבר התחילו לחפשו. לאחר מכן כל החיילים זזו וראו שסבי נמחץ בין החיילים ישן…אחר כך, הענישו את סבי לעוד 5 ימים כאלה. אך לא עכשיו, עכשיו הוא הלך לישון, כעסו עליו מאוד.

הזוית האישית

ולרי: אשמח להמשיך כך את המפגשים תמיד ברצון.

מילון

קזרמה
מקום מגורים של חיילים בברית המועצות

ציטוטים

”אם לא תלחמו אתם כבר הפסדתם ואם תילחמו יש לכם סיכוי להפסיד“

הקשר הרב דורי