מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשר שלי עם הרבי – זהבה קוק

חני קוק
זהבה קוק

נולדתי ברמת גן שם אבי כיהן כרב ולמדתי 8 שנים בבית הספר היסודי, "המרכז" בבני ברק. לאחר מכן למדתי בסמינר "בית יעקב" שצ'רנסקי בתל אביב. המשך לימודי היו באוניברסיטת "בר אילן". שם קיבלתי תואר A.B בהיסטוריה ומדעי המדינה. בסיום לימודי התחתנתי עם התמים אליהו קוק ובהוראת הרבי עברנו לגור בכפר חבד. שנתיים עבדתי באולפנה "צפירה" בצפריה.

לאחר מכן עברתי ללמד בבית הספר התיכון "בית-רבקה" שעדיין היה בכפר חב"ד א'. ואחרי כמה שנים עבר לכפר חב"ד ב'. הייתי מחנכת בכיתות י"א, י"ב הרבה שנים מורה מקצועית להיסטוריה ואזרחות. בשנים האחרונות אני מורה מקצועית בלבד להיסטוריה ואזרחות.

הקשר שלי עם הרבי:

אבא שלי הרב משה אקסלרוד זכה בהיותו נער צעיר ללמוד בישיבת ליובאוויטש שבליובאוויטש תחת נשיאותו של הרבי הרש"ב.

לאחר הסתלקותו של הרבי הרש"ב בשנת תר"פ, הוא התקשר לרבי הריי"ץ שמילא את מקומו של אביו, הוא פעל במסירות נפש לפתוח את המקוואות שהשלטון הקומוניסטי סגר.

כמו כן, הוא הקים "חידרים" ודאג לכל עיניני היהדות.

הוא היה אחד מעשרת המושבעים שהרבי הריי"ץ השביע את החסידים שימשיכו לפעול למען ענייני היהדות במסירות נפש לפני שנאסר.

שהרבי הריי"ץ הסתלק, התקשר אבי לרבי שלנו והמשיך ביתר שאת וביתר עוז בכל פעולות למען ענייני היהדות ואני כילדה ספגתי את האווירה החסידית, המיוחדת ששררה בבית ואת התקשרותי לרבי.

רגעים מיוחדים בחיי

רציתי מאד לנסוע לרבי לראות את פני קודשו ולהתבשם מהאווירה המיוחדת ב-770, אך תמיד התלבטתי האם זה נכון לנסוע לרבי ולהשאיר את ילדי הקטנים הזקוקים ליד אם בלעדי.

בערב סוכות תשמ"ב רצוני להיות אצל הרבי גבר, ובעלי שיחיה, האיץ בי ואמר לי שהוא ידאג לילדים והם יהיו בידיים טובות ביותר. כך בערב חג סוכות עליתי לראשונה בחיי על מטוס{אל-על} והגעתי בערב החג לקראון הייטס.

ומיד נשאבתי לאווירה המיוחדת של חג סוכות זמן שמחתנו!

הרחובות היו מלאים בחסידים, ואווירה של התעלות רוחנית וניתוק מהחיים הגשמיים{בהיותי שם אני מתרגשת לאמר, נשאבתי כל כך, עד שכמעט שכחתי מהאוצרות שהשארתי בארץ ישראל}

בהושענא רבה זכיתי לקבל לעקח מידיו הקדושות של הרבי, ולראות מקרוב את פני קודשו.

השמחה הגדולה של שמיני עצרת ושמחת תורה קשה לתאר במילים, הרבי וכל החסידים רקדו, ובגלל הצפיפות הגדולה כולם קפצו על מקומם, השירה הייתה אדירה, והמראה נהדר.

"אשרי עין ראתה כל אלה…"

מנהג שנהגו בביתי והיינו רוצה שצאצאי ינהגו כך גם כן

להקפיד לא לזרוק לחם על הרצפה (אפילו פירור)

חפץ יקר לי במיוחד

אני קבלתי מהירושה את הפמוט שהסבתא רבה של אמא שלי ברכה על זה וכיום ביתי שתחיה מברכת כל שבת!

תמונה 1

הפמוט שעבר בירושה

מילון

לעקח
עוגת ספוג

ציטוטים

”התחתנתי עם התמים אליהו קוק“

הקשר הרב דורי