מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשר הרב דורי של סבתא אלה אגייב

סבתא אלה בצעירותה
סבתא אלה עם אחיה
לסבתא אלה שלושה נכדים הלומדים בבית הספר שילה

הקשר הרב דורי של סבתא אלה אגייב
 
סבתא אלה אגייב, היא סבתא ברת מזל. היא משתתפת השנה, תשע"ה בתכנית הקשר הרב דורי וזכתה לליווי של שלושת נכדיה. שלושתם לומדים בבית הספר שילה, חדרה ומשתתפים בתכנית הקשר הרב דורי.
 
סבתא אלה בצעירותה
 
תמונה 1
 
סבתא אלה עם הנכדות הודיה והילה  
 
תמונה 2
 
הודיה מספרת על המשפחה של סבתא אלה
המשפחה של סבתא אלה מאוד גדולה. לאבא ולאימא של סבתא נולדו 8  ילדים ביחד עם סבתא. כשסבתא הייתה בת שנה וחצי, אימה נפטרה ואבא שלה התחתן בפעם השנייה ונולדו לו ולאשתו עוד שני ילדים והייתה גם אחות אחת חורגת. היום כל האחים של סבתא, חוץ מהאח הקטן, חיים בארץ ישראל.
 
האחים של סבתא גרים  בחדרה, נתניה , פרדס חנה וגבעת אולגה. האחות הכי  גדולה של סבתא היום בת 82  והאח הכי קטן בן 48. בחגים ובאירועים משפחתיים כל האחים, בני דודים ואחיינים של סבתא נפגשים, מדברים ורוקדים .יש לסבתא שלי משפחה מאוד שמחה ומלוכדת!
 
סבתא אלה עם הנכדות הודיה והילה  
 
תמונה 3
 
מיכאל מספר את סיפור העליה של סבתא אלה 
סיפור העלייה של סבתא מהעיר מחצ'קלה שבקווקז
 
תמונה 4
 
למה סבתא שלי עלתה לישראל? 
סבתא שלי עלתה לישראל מפני שכל משפחתה (אחים ואחיות) עלו לישראל. סבתא שלי רצתה להיות יחד איתם כמו כל משפחה. בשנת 1998 הגיע הרגע שבו סבתא שלי ומשפחתה יכלו לעלות לישראל ולהתאחד עם שאר בני משפחתה. הם ציפו לרגע הזה הרבה מאוד זמן.
 
ביום הטיסה כל השכנים של הבניין וחברות של סבתא מהעבודה יצאו ללוות אותה ואת משפחתה לקראת הטיסה שלהם  לישראל. כולם בכו היו רגעים של אושר ורגעים של עצב, אלו היו השעות האחרונות של סבא וסבתא שלי ברוסייה.
 
תמונה אחרונה מרוסיה
תמונה 5 
 
הילה מספרת על המאכלים האהובים שסבתא מכינה
סבתא אלה אגייב נולדה בעיר מחצ'קלה ברוסיה. היא עלתה לארץ בשנת 1998.
כשסבתא אלה הייתה צעירה, היא למדה במכללה ללימודי מטבח. היא למדה שם שלוש שנים וקיבלה תעודת טבחית. אחרי הלימודים סבתא עבדה בתור טבחית בגן ילדים ברוסיה. כל הילדים והגננות מאוד אהבו את האוכל שסבתא הייתה מכינה.
אחרי עשרים שנות עבודה בגן הילדים ברוסיה, החליטה המשפחה לעשות עלייה ולעלות לארץ ישראל. כך כל המשפחה של סבתא עלתה לארץ ישראל. ההסתגלות לא הייתה קלה. 
 
אחרי כמה שנים, הבנות של סבתא אלה, אימא שלי ודודה שלי התחתנו. לכל אחת מבנותיה נולדו ילדים ולסבתא אלה שישה נכדים. מאז סבתא מכינה לכל הנכדים כל מיני מאכלים טעימים.
 
מכל התבשילים של סבתא, אני הכי אוהבת כשסבתא  שלי מכינה פירוג'קי. פירוג'קי זה בצק שמרים ממולא בכל מיני מליות:  תפוח אדמה, כרוב, בשר. בדרך כלל היא מכינה פירוג'קי, כשכל הנכדים מאוד מבקשים ממנה להכין. יש עוד מאכל שאני מאוד אוהבת, זה נקרא פלוב. פלוב זה אורז עם בשר, גזר ובצל מטוגן. סבתא מכינה לנו את הפלוב בערב יום שישי ובחגים.
 
סבתא לא רק בשלנית מצוינת היא גם אופה עוגות ועוגיות מאוד טעימות. כולם תמיד מחכים ליום שישי ולחגים כדי לטעום את המאכלים  והעוגות שסבתא אלה מכינה. 

מילון

ספסיבה
ברוסית פירושו תודה

????? קיסה
????? קיסה – חתול

?????? קרובה
פרה

ציטוטים

”עבודה קשה מניבה פרי“

”אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו“

”?????? ? ???? ??? ???????? - בעבודה קשה תעבור כל מכשול.“

הקשר הרב דורי