מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשר הרב דורי של מזל מזרחי ונויה שלום

אני וסבתי יושבות בחצר
סבתי ואני בבית קפה ביציאתה לפנסיה
סבתי שעלתה מתימן

סבתי מזל מזרחי

סבתא מזל מזרחי לבית  משפחת מורי, היא סבתי מצד אימא שלי. סבתא בת 78. יש לסבתי חמישה אחים: שלושה בנים ושתי בנות, סבתי הייתה הקטנה במשפחה. היא נולדה בשנת: 1943 בתימן בעיר דאמט. היום היא בהרצליה. בילדותה סבתי הכי אהבה לרקוד, לבשל ולאפר ותחביביה: לרקוד, לתפור, לאפר ולבשל.

 שם משפחתה

שם המשפחה קרוי על עיסוקו של אביה, השם של אביה היה נקרא סעדיה היה רב ומלמד גדול בתימן, נוצר מכך שקראו לו מורי (המורה שלי) וכך נוצר השם משפחה "מורי" ולסבתי קראו מזל מורי. השם משפחה של סבתי לא היה קרוי לפני השם של ההורים שלה אלא מסיבה אחרת. שם משפחתה של סבתי לא היה קשור למיקום מגוריה. השם משפחה היה קשור לעבודה של אביה שהיה אב ומורה בבית כנסת והתלמידים קראו לו מורי וכך שם המשפחה של סבתי נוצר.

סבא רבא שלי היה מורה ורב בבית הכנסת ותלמידיו קראו לו "מורי" וכך שם המשפחה נוצר. שסבתי ומשפחתה עלו לארץ ישראל מתימן עוברת להם שם המשפחה ממורי למזרחי.

סבתא שלי מזל

תמונה 1

בתמונה זו, סבתי בבית קפה, כשאכלנו ביחד לכבוד סיום העבודה שלה. היא מאושרת ומחייכת שזה ממש משמח אותי וביחד אנחנו מספרות את הסיפור שלה. אני ואחים שלי משתדלים להוציא אותה כל שבוע החוצה לטייל. סבתי לא ממש אוהבת לצאת ולשבת במסעדות, אז זה נורא שימח אותי שבזכות העבודה הזאת, היא יצאה איתי ושמחה. אני ואחים שלי משתדלים להוציא את סבתי לפחות פעם שבוע החוצה שתהיה בחוץ ושנוכל להיות איתה ולהצחיק אותה כי אני ואחים שלי הנכדים היחידים שלה, כי דודתי, אחות של אמי, לצערי, לא הביאה ילדים, לכן אנחנו  הנכדים היחידים משתדלים לצאת איתה.

 המצגת שהכנתי עם סיפורה של סבתא מזל

הקשר הרב דורי-נויה שלום 

הזוית האישית

נויה שלום: חוויתי עם סבתי דברים מצחיקים שהיא סיפרה לי וחוויתי גם עצב ואהבה מסיפורים שהיא סיפרה לי.

מילון

סבייה
סבייה-מאכל תימני

ציטוטים

”סבא רבא שלי היה מורה ורב בבית הכנסת ותלמידיו קראו לו "מורי" וכך שם המשפחה נוצר“

הקשר הרב דורי