מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשר הרב דורי שלי עם סבתא רוחלה

סבתא רוחלה מספרת על התמונה
סבתא רוחלה בגיל שלוש בחג פורים
ילדות בתל אביב

שמי נוגה, השנה אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, בחרתי להזמין את סבתא שלי רוחלה להשתתף עמי בתכנית. במהלך המפגשים סבתא סיפרה לי על הוריה סבא רבא וסבתר רבתא שלי ועל ילדותה בתל אביב.

ילדות בתל אביב 

סבתא רוחלה נולדה בישראל בתל אביב וגרה גם כיום בתל אביב. אביה, סבא רבא שלי, שמואל ז"ל, נולד בטורקיה ואמה סבתא רבתא שלי, תקווה ז"ל, נולדה בעיראק, סבתא שלי נולדה בישראל. לסבתא יש אח הקטן ממנה בחמש שנים. לסבתא היו מצד אימא שלה חמישה דודים ודודות וכבר לא חיים היום. מצד אבא שלה היה רק דוד אחד, שגם לצערנו, הוא כבר לא חי. יהי זכרם מבורך.

סבתא סיפרה לי שסבתא רבתא שלי, תקווה, הייתה תופרת שמלות ובגדים מאוד יפים. היא תפרה הכל גם לסבתא שלי וגם לאחיה. עם הזמן כשסבתא רוחלה הייתה בת חמש עשרה, היא כבר ידעה לתפור לעצמה שמלות. סבתא שלי מאוד יצירתית. היא אהבה תמיד ועד היום היא אוהבת מאוד לצייר. ביצירתיות שלה היא מייצרת ומעצבת תכשיטים יפים ומקוריים.

לסבתא רוחלה יש שלוש בנות ושאחת מהן היא אימא שלי, אמי היא בתה הבכורה. לסבתא יש חמישה נכדים מושלמים…. ואני אחת מהן.

אני וסבתא שלי בתכנית הקשר הרב דורי

שמחתי מאוד שסבתא שלי היגיעה למפגשים, למפגש הפתיחה הכנתי לה ברכה וערכנו טקס חגיגי לכל הסבים והסבתות.

במפגש הפתיחה החגיגי בבית הספר אביגור – בחג החנוכה

תמונה 1

הברכה שהכנתי לסבתא במפגש הפתיחה לחג החנוכה

תמונה 2

 

תמונה 3
תמונה 4

סבתא מספרת על חג פורים

במפגש החגיגי שערכנו בתכנית לחג הפורים, כל אחד התבקש להביא תמונה של סבא או סבתא מחופשים בחג פורים. זו התמונה שסבתא שלי הביאה וסיפרה לי על חגי הפורים בילדותה.

סבתא רוחלה בגיל שלוש, בחג פורים

תמונה 5

כפי שסיפרנו למעלה, סבתא רבתא שלי, מזל, הייתה תופרת מיומנת, היא תפרה להם תחפושות. התחפושות היו עם הרבה מלמלות ובדי תחרת. היא  התחפשה לרקדנית, למלכה, לנסיכה, ועוד…. הייתה להם גם תופרת שהייתה לה חנות תחפושות והיא הייתה משאילה תחפושות למי שלא היה לו תחפושת.

סבתא סיפרה לי שבבית הספר, בכל שנה בחג פורים, תמיד היו תחרויות של תחפושות ומי שזכה בשלושת הממקומות הראשונים היה מקבל פרס – לסבתא  שלי תמיד  היו תחפושות מיוחדות והיא תמיד זכתה בפרסים!

במפגש חג הפורים סבתא מספרת על החג

תמונה 6

אני וסבתא מתעדות סיפור

תמונה 7

הזוית האישית

נוגה: אני חושבת שתכנית הקשר הרב דורי היא תכנית שמחזקת את הקשר בין סבתא לנכד שלה. היה לי מאוד כיף כשסבתא באה לבית הספר יחד איתי להשתתף  במפגשי התכנית. התרגשתי מאוד לשמוע את סיפורי ילדותה.

אני מאחלת לסבתא שלי שתהיה לה בריאות טובה, אושר, פרנסהואהבה רבה. עכשיו בימי הסגר הקורונה לא התראנו הרבה זמן, אני מקווה שניפגש ממש עוד מעט!

 

מילון

תכשיט
תכשיט או עדִי (בריבוי: עֲדָיִים) הוא אביזר המיועד בעיקר לקישוט הגוף והבגד. יש תכשיטים שהם יצירות אמנות יחידניות, ויש תכשיטים מסחריים. מאז ומעולם שימשו תכשיטים גם כסמל סטטוס וגם כמייצגי בעלי ממון. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מ“

הקשר הרב דורי