מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הפציעה בעזה

יוגה במשפחה
תמיכה ועזרה
אש ידידותית

בשנת 2004 המצב שלנו עם עזה היה מתוח מאוד אבי נאלץ להיות במילואים שלושה שבועות.

בלילה האחרון, הסגן של אבי היה צריך להחליף את אבא שלי. הסגן לא הצליח לצאת מהמרכז ואבא שלי נאלץ להישאר עוד לילה בשטח. באותו הלילה אמי הייתה מפוחדת מאוד עם הרגשה לא טובה ולמרות זאת הרדימה את האחים שלי. אמי הלכה להתקלח ולקחה עמה את הטלפון שלה. תוך כדי הטלפון צלצל ואמי ענתה. חייל של אבי דיבר מצדו השני של הקו ואמר: "שלום, את מיה יפה?"

אמי הגיבה בחיוב ואמרו לה שאבי נפצע (נפצע מפגז של טנק). אמי שאלה אם הוא נפצע קשה. אמרו לה שהוא לא נפצע קשה. אמי ניתקה את הטלפון וחשבה שאולי רק מנסים להרגיע אותה ואולי אבי מת. היא הזמינה את הסבים שלי לשמור על האחים שלי, מהצב"א סידרו לה מונית שתסיע אותה לבית החולים. במהלך כל הנסיעה במונית אמי הסתכלה כל הזמן לשמים על הירח והכוכבים והתפללה בליבה שבעלה, אבי, רק פצוע ובחיים.

אמא מטפלת באבא

תמונה 1

הזוית האישית

שלו יפה: סיפור מעניין ומרתק וקשה

מילון

אש ידידותית
ירי דו צדדי ירי כוחותינו על כוחותינו

מבצע קשת בענן
מבצע קשת בענן הוא מבצע צבאי שערך צה"ל באזור רפיח וציר פילדלפי ב-18 במאי – 25 במאי 2004. המבצע נערך מספר ימים לאחר שנגמ"ש הנדסה מדגם M-113 פוצץ בידי ירי נ"ט פלסטיני ו-5 אנשי צוותו נהרגו. מטרת המבצע הייתה לפעול כנגד תשתית הטרור של רפיח, לנטרל כמה שיותר מחבלים וליצור סביבת פעולה בטוחה יותר לחיילים בציר פילדלפי. מטרות נוספות של המבצע היו לחשוף ולהרוס מנהרות הברחה וכן למנוע משלוח של טילי נ"ט מדגם סאגר וטילי כתף נ"מ מדגם סטרלה, שחיכו למבריחים במדבר סיני.

ציטוטים

”באותו הלילה, אמי הייתה מפוחדת מאוד עם הרגשה לא טובה“

הקשר הרב דורי