מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הפטיפון מתנת הבר מצווה

סבא רוני בתחרות תחפושות
בבר המצווה של סבא רוני
אהבתו של סבי, רוני בירקנפלד למוזיקה

שמי אלי בירקנפלד אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבי, רוני בירקנפלד. סבי, רוני נולד בשנת 1951 באבן יהודה.

סבי התייתם מאביו בגיל ארבע. מאז אמו גידלה אותו לבד. סבא היה ילד מאוד עצמאי ופיתח את עצמו בעזרת דברים שאהב לעשות כמו למשל התעניינותו הרבה במוזיקה. עד היום סבי אוהב מוזיקה וקשור בעיקר למוזיקה קלאסית.

סבי התחתן כשהיה בגיל עשרים ושתיים עם סבתי אניטה. ביחד הם בנו בית ונולדו להם שני זוגות תאומים.: זוג תאומים  ראשון –  שני בנים וזוג תאומים שני – בן ובת. בתם נפטרה בהיותה בת תשע עשרה ממחלה קשה, יהי זיכרה מבורך.

כנער, סבי אהב ללמוד והוא השקיע בלימודיו, זה היה חשוב לו מאוד. ביקשתי מסבא רוני לספר לי על חפץ מיוחד שהיה יקר לו וסבא סיפר לי על הפטיפון הראשון שלו.

סבא רוני בבר המצווה שלו

תמונה 1

הפטיפון מתנת הבר מצווה

סבי זוכר חפץ שקיבל כמתנת בר מצווה מאמו, זה היה פטיפון. הוא חגג את גיל הבר מצווה בתאריך 4.12.1964. וקיבל את הפטיפון מתנה. סבא סיפר לי שהוא בחר דוקא, בחפץ זה, בפטיפון, מפני שהוא מאוד אהב מוסיקה, הוא אהב לרקוד במסיבות.

 כך נראה פטיפון

תמונה 2

בתקופתו של סבי זו הייתה הדרך להאזין למוזיקה, והוא היה מקשיב למוזיקה שניגנה מעל גבי התקליטים. חפץ זה יקר לליבו, משום שהוא מזכיר לו את תקופת נעורים היפה ותקופת הריקודים הסלוניים.

כך נראה תקליט

תמונה 3

סבי אדם טוב שאוהב לתת ולסייע עד כמה שאפשר. סבא טוב באתלטיקה וכן בריקודים סלונים. כיום סבי מתקרב לגיל שבעים הוא רץ פעמיים בשבוע כשמונה קילומטר, עדיין בכושר טוב, בזכות הריקודים!

הזוית האישית

נכדה אלי: אני מאוד נהניתי לעבוד על עבודת שורשים, מפני שזה גרם לי להכיר את סבא שלי מקרוב עוד יותר ממה שאני שכבר הכרתי וידעתי לפי התכנית. למדתי על ילדות ונעורים בתקופה לפני 60 שנה וגיליתי שזה דבר שונה לגמרי מילדות ונעורים כיום, בנוסף אהבתי לשלב את סגנון הלמידה שלי ללמידה יותר חופשית ויותר מעניינת. היה מאוד מעניין וחשוב לעבוד על העבודה.

מילון

רעייתי
אישתי

תקליט
תקליט הוא אמצעי הקלטה ובייחוד אמצעי הפצה שיווק ושמיעה של מוזיקה. שמות נוספים לתקליט הם: אריך-נֶגֶן, תקליט ויניל, אלבום מוזיקה. התקליט היה האמצעי הנפוץ ביותר לשמיעת מוזיקה במרבית שנות המאה ה-20. את התקליט והגרמופון להשמעת התקליטים המציא בארצות הברית בשנת 1887 הממציא היהודי אמיל ברלינר יליד העיר הנובר בגרמניה, שהיגר לארצות הברית בגיל 19. פטנט נרשם על ההמצאה ב־12 בנובמבר 1887. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לא לוותר כשקשה ולקחת את החיים כהזדמנות!“

הקשר הרב דורי