מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הפגישה והעלייה של סבתא מריאטה

אני עם סבתא שלי
סבתא שלי בילדותה
סבא וסבתא שלי נפגשו ועלו לארץ

שלום, קוראים לי מריאטה ואני נולדתי בשנת 1943 בארצות הברית בעיר פילדלפיה. עליתי לארץ בשנת 1968, אני סבתא של עילי והנה הסיפור שלי:

כאשר עמדתי לטוס לאפריקה בשביל לעזור בחינוך של הילדים, פגשתי את ברק עמרני, סבא של עילי. נפגשנו במסיבת סילבסטר בשנת 1968 והתאהבתי בו. סבא היה ביחד עם אחיו שלום בסיבוב הופעות של "העמרנים" בניו יורק. ברק עמד לחזור לארץ ואני החלטתי לחזור איתו.

הגעתי לארץ ולא הכרתי אף אחד מלבד ברק, אבל לברק יש משפחה ענקית. משפחתו בירכה את הזיווג, קיבלה אותי והרגשתי מבורכת. ישראל הייתה שונה אז מאוד מהיום, בכך שאף אחד לא נעל את דלתו. בכל המדינה היו רק שני סופרמרקטים ולא היו בניינים גבוהים (וזה היה שונה מאוד מאמריקה). ברק ואני התחתנו בשנת 1969 ואיילת בתי הבכורה – היא אימא של עילי – נולדה שנה אחרי החתונה.

בכל יום שישי איילת, אני וברק היינו מבקרים את סבא רחמים וסבתא שושנה בכדי לאכול ארוחת יום שישי. בהתחלה היה לי קשה להתרגל, משום שלא הייתי רגילה להיות במשפחה גדולה (הייתה לי משפחה קטנה), ולא הבנתי אף מילה בשפה. עובדה קטנה: בחתונה שלי ושל ברק היו 620 אנשים: 600 אנשים שהיו חברים ומשפחה מצד ברק, ורק עשרים איש מהצד שלי. היום אני וברק מבורכים במשפחה גדולה משלנו: ארבע בנות ובני זוגם, ושנים עשר נכדים.

הזוית האישית

סבתא מריאטה: היה לי מאוד כיף לעבוד עם עילי כי הוא עובד רציני, הוא מאוד בוגר והיה לי כיף לעבוד עם הנכד שלי.

עילי: היה לי מאוד כיף לעבוד עם סבתא שלי משום שהיא תמיד נחמדה ומצחיקה.

מילון

קוקל'ה
חמוד או חמודה.

צמד העמרנים
צמד העמרנים הוא צמד זמרים ישראלי המונה את האחים שלום וברק עמרני, שהיה פופולרי משנות ה-60 עד שנות ה-80. בשנת 1988 הוציאו את תקליטם השני "רוח דרומית" שכלל שירים תימניים ישנים. התקליט הופיע כתקליטור ב-2007. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ויקום המלפפון ויכה את הגנן“

הקשר הרב דורי