מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה של סבא שלי – סמי אזולאי

סבא ואני
סבא שלי
המסע לארץ הקודש ואיחוד משפחתי

שמי הלל שטרית, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבא שלי, סמי אזולאי. סבא סיפור לי על העלייה שלו ממרוקו, בכך עוסק סיפורו.

סבא שלי נולד בעיר בני מלאל במרוקו, ועלה לארץ עם משפחתו בשנת 1968. סבא מספר: "עלינו ממרוקו לצרפת. ישנו בצרפת חודשיים בבית ממלון בו מאכנסים את העולים. טסנו לישראל, נחתנו בשדה התעופה לוד (כיום נתב"ג). אבא שלי רצה לגור בנהריה ליד הבת שלו, אבל הם לא רצו לתת לנו לגור בנהריה. אבא שלי אמר להם שיחזירו אותנו למרוקו. אחרי מריבות קשות עם הפקידים, לא רצינו להתפנות משדה התעופה לוד.

לבסוף הם העבירו אותנו לנהריה. הגענו לנהריה, נתנו לנו מקום לגור בו. הלכנו לאחותי הגדולה, שכבר הייתה בארץ, מצאנו את הבית. ליד הבית של אחותי היה בית שהיה נתון באבל, הם ישבו שבעה. כשנכנסנו לבית של אחותי, התחילו לבכות מהתרגשות – כולם בכו. אחותי הגדולה חשבה שהם טעו בבית בגלל שהבית היה באבל, היא חשבה שהם בוכים בגלל השבעה, אז אחותי הקטנה אמרה לה: "אנחנו אחים, את אחותי הגדולה, עלינו ממרוקו" – הבכי גבר מהתרגשות. אבא שלי היה במונית מהשדה תעופה, ממנה כבר חיפשנו בית. בסוף מצאנו בית קטן ונחמד למשפחה ליד אחותי, והאיחוד המשפחתי הושלם."

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. התכנית נערכה בחט"ב נופר, נהריה, התשפ"א, בהנחיית המורה המובילה לינדה לידרמן.

מילון

שוקרן
תודה

בני מלאל
בני מלאל (בערבית: بني ملال) היא עיר הנמצאת במרכז מרוקו למרגלות ההר תאסמיט (2,205 מטרים). לפי מפקד האוכלוסין האחרון שנערך ב-2012, התגוררו בעיר למעלה מ-190,000 תושבים. חומות העיר והקסבה שלה נבנו ב-1688, בתקופת שלטונו של איסמעיל מלך מרוקו, אך רוב מבני העיר הם מודרניים יחסית. היא מהווה מרכז כלכלי חשוב באזור, והתפתחו בה חקלאות, מסחר ותעשייה (תעשיות פטרוכימיות, טקסטיל ועוד). (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אנחנו אחים, את אחותי הגדולה, עלינו כרגע ממרוקו“

הקשר הרב דורי