מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה מפרס של סבא יעקב כרמי

סבא יעקב - התחביב האהוב אליו תוכים
ציור של סבא יעקב - דיוקן עצמי
סבי ואהבתו לאומנות

סבא שלי יעקב נולד בשנת 1946 באיראן הידועה גם בכינוי פרס. שמו המקורי היה אלברט. בשנת 1951, כשהוא בן חמש, סבא עלה לארץ עם משפחתו הענפה, והמשפחה התיישבה במעברה בטבריה.

גל העלייה ההמוני בשנות ה-50 הביא לגידול מהיר באוכלוסייתה של טבריה, ובשנת 1950 כבר מנתה האוכלוסייה 12,000 איש, כאשר בשנת 1966 מנתה האוכלוסייה כ-23,300 איש.  קליטת העלייה הגדולה בשנות ה-50, שהביאה אל העיר עולים רבים במיוחד מעיראק, ממרוקו ומרומניה, הביאה להקמת מעברה בטבריה. זו חוסלה כאשר אל השכונות הוותיקות שנבנו בעיר בתקופת המנדט, נוספו שכונות רבות נוספות, במעלה ההר – שכונות רמת כנרת, שיכון עובדים, רבי עקיבא וקריית משה ובאזור טבריה עילית, במפלס העליון של העיר, נוספו שכונות רמת אגוז, שיכון ג', פלוס מאתיים, רמת טבריה, מורדות טבריה ונוף כינרות. (ויקיפדיה).

סבא שלי היה ילד סקרן ושמח. הוא אהב בעלי חיים וגידל תרנגולות, יונים וסוסים. סבא אהב לשיר, ובכלל זה היה תחביב משפחתי.

בגיל ארבע עשרה סבא יצא לעבוד, כדי לעזור בפרנסת המשפחה. הוא עבד כעוזר בנאי, ולאט לאט למד את יסודות מקצועות הבניה. לסבא שלי חוש טכני מפותח מאוד, ידיים טובות, ויש לו, יצירתיות מיוחדת במינה, כל זה הפך אותו למאוד מוכשר מבוקש.

בשנת 1964 סבא שלי התגייס לחיל האוויר, ושירת בצבא בצוות קרקע, בתעופה, צוות קרקע הוא מכלול העובדים המטפלים בהכנת המטוס לטיסה. צוות קרקע כולל קשת רחבה של בעלי מקצועות טכניים: מכונאי מנועים, אלקטרונאים, פחחי מטוסים ועוד. בתעופה צבאית כולל צוות הקרקע גם אנשי חימוש, ובתעופה אזרחית כולל צוות הקרקע גם דיילי קרקע, המטפלים בעליית הנוסעים למטוס.

בטייסת טיסה חיילי צוות קרקע נמנים עם הגף הטכני. פעולות צוות הקרקע כוללות: בדיקה יומית לכלי הטיס, בדיקה לפני טיסה, חימוש ותדלוק ותחזוקה קלה. לתחזוקה רחבה יותר פועלת בבסיס טיסה טייסת תחזוקה אווירית. הכשרת צוות קרקע לחיל האוויר הישראלי נעשית בבית הספר למקצועות הטכניים של החיל ובבתי ספר אזרחיים. (ויקיפדיה).

כשסבי השתחרר הוא התחיל לעבוד במפעל ליצור בטון, עשה קורס בקר בנושא הבנייה, ובהמשך הפך למנהל מכירות של המחצבה. מאוחר יותר סבא שלי התחתן, ונולדו לו שלושה ילדים. הצעיר מבין ילדיו הוא אבא שלי, איתי.

בשנת 1987 סבא שלי החליט לצאת לדרך עצמאית, ולעסוק במה שהוא אהב, בתחום הגרפיקה. אחר כך פתח סבא את החנות "כרמיגרף" שקיימת עד היום בטבריה בבעלות  אחרת. סבא עסק בגרפיקה, שילוט ויצירה.

כאשר סבא יצא לגמלאות, הוא פיתח והרחיבה תחביב ילדת, והחל לפסל בחומרים ממוחזרים. סבא שלי אפילו העלה תערוכות של יצירותיו.

הזווית האישית

סבא יעקב והנכדה שובה השתתפו בתכנית הקשר הרב דורי בשנת תשפ"א בבית ספר משגב, בישוב שגב עצמון.

מילון

גרפיקה
גרפיקה היא שם כללי לכל עבודת עיצוב, עימוד וסידור של אלמנטים ויזואליים, לרוב דו ממדיים כמו עיתונים, ספרים ובכרזות פרסומת. כמו כן נכללים בתחום עריכה של תמונות קיימות (כגון ריטוש צילומים) ויצירת דימויים חדשים, כגון לוגואים לחברות. (ויקיפדיה).

ציטוטים

”כאשר סבא יצא לגמלאות, הוא פיתח והרחיבה תחביב ילדות והחל לפסל בחומרים ממוחזרים. סבא שלי אפילו העלה תערוכות של יצירותיו“

הקשר הרב דורי