מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה מברית המועצות לשעבר בשנות ה-90

אני וסבתא שלי נהנות ביחד
אני וסבתא שלי
איך סבתא שלי עלתה לארץ

העלייה לארץ

שמי ג'ינה נולדתי בשנת 1951 ברוסיה, מולדובה לבית משפחת פוגאצ'וה. עלינו לישראל בשנת 1990.

רקע – העלייה מברית המועצות לשעבר בשנות ה-90

"העלייה לישראל מברית המועצות לשעבר, או מחבר המדינות העצמאיות, בשנות ה-90 של המאה ה-20 החלה למעשה עוד בסוף שנות ה-80 עם פתיחת שעריה של ברית המועצות בעידן שלטונו הליברלי של מיכאיל גורבצ'וב. קצב העלייה לא היה אחיד, ורוב העולים הגיעו בתחילת שנות ה-90. במהלך העלייה עלו מאות אלפים לישראל, עד שבתחילת שנת 2000 הגיע העולה המיליון (על אף שבפועל ברית המועצות כבר לא התקיימה". (ויקיפדיה)

בשנת 1985 השלטון של רוסיה החליט לפתוח את השערים ליהודים, והמשפחה שלנו החליטה לעלות לארץ ישראל. בני משפחתי הם אמא- רבקה, אחיות של אמא – פרל ורייזל. בעלי – סמואל. בתי הגדולה – מיה, בתי הקטנה – יוליאנה ואני- ג'ניה! עלינו ארצה בתאריך 26 ליוני 1990. בשנה הזאת הייתה עלייה גדולה. ואת כל הקשיים גם אנחנו עברנו בשלום.

מאז עברו 27 שנים. השתלבנו בארץ ובנינו פה את ביתנו. מבנותי מיה, ויוליאנה יש לי היום חמישה נכדים.

ירושלים שלי – סבתי מתרגשת מחדש בכל ביקור בירושלים

ירושלים היא עיר מיוחדת ויחידה בעולם. נסעתי לבקר בירושלים כמה פעמים והיא לא מפסיקה לרגש אותי. עשיתי סיור באוטובוס בכל העיר: הייתי בהר הרצל וכמובן הלכתי לכותל המערבי. שם קרה לי נס עמדתי ליד הכותל ופתאום הדמעות שלי זלגו בלי רצוני זה היה מאוד מרגש ואני לא אשכח חוויה זו לעולם. המקום ריגש אותי.

הזוית האישית

עדן קופמן מביאה את סיפור העלייה של סבתא ומשפחתה, שהוא גם סיפורה של העלייה הגדולה מברית המועצות לשעבר בשנות ה-90.

מילון

את כול הקשיים גם אנחנו אברנו בשלום.
גם אם נתקשה במשהו אנחנו נתגבר עליו

העלייה לישראל מברית המועצות לשעבר,
"העלייה לישראל מברית המועצות לשעבר, או מחבר המדינות העצמאיות, בשנות ה-90 של המאה ה-20 החלה למעשה עוד בסוף שנות ה-80 עם פתיחת שעריה של ברית המועצות בעידן שלטונו הליברלי של מיכאיל גורבצ'וב. קצב העלייה לא היה אחיד, ורוב העולים הגיעו בתחילת שנות ה-90. במהלך העלייה עלו מאות אלפים לישראל, עד שבתחילת שנת 2000 הגיע העולה המיליון (על אף שבפועל ברית המועצות כבר לא התקיימה"

ציטוטים

”ואז קרה לי נס“

”את כל הקשיים גם אנחנו עברנו בשלום.“

”גם אם נתקשה במשהו אנחנו נתגבר עליו“

הקשר הרב דורי