מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה לארץ ישראל

אני כשטסתי לחו"ל
אני שהנכדה שלי נולדה
מלטביה לקיבוץ ולעיר

שלום אני מריאנה דובוביק , נולדתי ב1968 בריגה.

כשהייתי ילדה ונערה צעירה, רציתי לדעת יותר על ארץ ישראל, ותמיד הרגשתי שבלטביה אני לא בבית.

לַטְבִיָה ובשמה הרשמי: רפובליקת לטביה  היא רפובליקה באזור הבלטי  בצפון-מזרח אירופה. מאז קבלת עצמאותה ב-1918 היא נחשבת לאחת משלוש המדינות הבלטיות (יחד עם אסטוניה וליטא) והיא הגדולה והמרכזית שבהן. היא גובלת באסטוניה מצפון, בליטא מדרום, ברוסיה ממזרח, ובבלארוס מדרום מזרח, וחולקת גבול ימי עם שוודיה ממערב. ויקיפדיה

בשנת 1990 עליתי לביקור בארץ ישראל, לראות את המדינה, ומאוד אהבתי את האנשים, את הטבע, ואת ארץ ישראל כולה.

כשחזרתי ללטביה החלטנו שאנחנו עוברים לארץ ישראל, ובשנת 1992 עלינו לארץ ישראל, אני, הבעל שלי והילדה שלי אלונה שהייתה אז בת שש, אח שלי, ואמא ואבא שלי.

כשהגענו לארץ, גרנו בקיבוץ מפלסים שליד עזה ושדרות, ואז היה שקט בלי רקטות ובלי מלחמה. היה מאוד כיף בקיבוץ, עבדתי בהרבה מקומות, ברפת, בגן ילדים, ובחדר אוכל. אחרי שנה וחצי עזבנו את הקיבוץ, לכפר סבא שהיא גם עיר מאוד נחמדה, אבל אחרי שנתיים אבא של ניפטר מסכרת בגיל חמישים ושש.

אני התגרשתי והחלטנו שאני והילדה שלי עוברות לאמא שלי. עברנו לגור בבת ים, התחלתי לעבוד מאוד קשה בכמה עבודות, כדי לפרנס את המשפחה, ואמא שלי עזרה לי בבית.

כעבור זמן מה, הכרתי את בן הזוג שלי כיום, חיים, ועברנו לגור בראשון לציון.  למדתי בקורס סייעות שיניים,

סייעות ברפואת שיניים הוא מקצוע פרא-רפואי בתחום רפואת השיניים. מקצוע זה כולל סיוע לרופא בטיפולים בענפי רפואת השן השונים, כגון: כירורגיה, פרותטיקה – שיקום הפה, אנדודונטיה – טיפולי שורש, אורתודונטיה – יישור שיניים.

תוכנית הלימודים כוללת בין השאר היסטולוגיה, מורפולוגיה, אנטומיה, פדודונטיה (רפואת שיניים לילדים).  תחומי האחריות של הסייעות כוללים: הכנת המרפאה, הכנת המכשירים, עיקור, עזרה לרופא במהלך הטיפול, ערבוב חומרים (הכנת החומרים הדנטליים לצורך טיפולים), תחזוקת כלים, עזרה בצילומי רנטגן של המתרפא ופיתוחם, הזמנת חומרים, ניהול מלאי (ניהול וניקיון מרפאה, מחסן וכדומה), מענה טלפוני ורשימת הודעות, ניהול שוטף, טיפול בכספים. ויקיפדיה.

אני עובדת בתחום הזה כבר עשרים וחמש שנה. ואני מאושרת שאני חיה בארץ ישראל.

הזווית האישית

סבתא – אני חושבת שהיה מאוד כיף לעבוד איתך, אני מאחלת לך שיהיו לך חיים טובים.

יואל-  אני נהניתי לדבר איתך ולשמוע את הסיפורים שלך אני מאחל לך בריאות ושמחה.

מילון

סייעות שיניים
סייעות ברפואת שיניים הוא מקצוע פרא-רפואי בתחום רפואת השיניים

ציטוטים

”עבדתי מאוד קשה בכמה עבודות בשביל לפרנס את המשפחה שלי .“

הקשר הרב דורי