מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה לארץ ישראל בעקבות המשפחה

טורי ונינתה תומר
טורי ובעלה
סיפור העליה והתאקלמות בארץ ישראל

שמי טורי ואני סבתא רבתא של תומר, אתעד עם נינתי את סיפור עלייתי לארץ.

הגעתי עם משפחתי מרוסיה בשנת-1975, הייתי בת 34, נשואה ואם לשלושה ילדים. החלטנו לעלות לארץ בעקבות עלייתן של אחיותיו של בעלי. הן הגיעו לארץ לפנינו ובעלי רצה להצטרף אליהן' הבאתי לארץ גם את אימי.

הגענו לעתלית, למדנו באולפן שלושה חודשים. לא ידענו את השפה אך יצאנו לעבוד כדי לפרנס את ילדינו. בעלי היה מהנדס מזון ועבד ב"פרי טעים", הוא היה מהנדס המזון של המפעל. vut היה איש טוב וסבא נהדר, אהב מאוד את נכדיו.

תמונה 1
טורי ובעלה

אני ברוסיה עבדתי בביטחון, בארץ לא מצאתי עבודה בתחום והתחלתי לעבוד ביערות הכרמל, עבדתי שם 6 שנים. גרנו בחיפה. אחרי שנתיים עברנו לחדרה ואז התחלתי את עבודתי ב"שער מנשה" – מרכז לבריאות הנפש. עבדתי במטבח של מוסד זה 30 שנים ואז יצאתי לפנסיה. השנים הראשונות היו לא פשוטות, לא ידעתי את השפה, למדתי טבחות תוך כדי העבודה וכך גם את השפה.

במהלך השנים נפטרו כמה אנשים הכי חשובים בחיי, הראשון היה בני, רק בן 21, נפטר ממחלה, לאחר מכן נפטרו גם אימי ובעלי. עד שבני נפטר החיים היו טובים, מהרגע שנפטר החיים עצרו והתמקדו סביב העבודה בלבד.

אני בת יחידה ומפונקת. יש לי 3 ילדים, 10 נכדים ו- 5 נינים . אני 15 שנים בפנסיה. טיילתי הרבה בחוץ לארץ גם עם בעלי לפני שנפטר וגם במהלך הפנסיה עם חברותיי הטובות.

הזוית האישית

סבתא רבתא טורי: התרגשתי מאוד להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נינתי תומר.

הנינה תומר: היה לי מאוד כיף עם סבתא טורי, נהניתי מאוד לשמוע על סיפור החיים שלה ומהפגישות שלנו בבית הספר.

מילון

מהנדס מזון
הנדסה של מרכיבי מזון ועיבוד מזון.

ציטוטים

”החיים ממשיכים למרות הקשיים בדרך.“

הקשר הרב דורי