מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העליה שלי עם המשפחה

הייתי רק בת שנתיים…..כאשר גרנו ביוגוסלביה אבי עבד כסנדלר ומכר נעליים לאיכרים אך כעבור זמן מה פשט את הרגל ואנו היינו משפחה מרובת ילדים ולכן מצבנו היה קשה מאוד. אבי החליט שנעלה לארץ ישראל כי שם יוכלו הבנות למצוא בחורים ולהתחתן. לאחר תקופת מה, עלינו על אניית משא שהייתה רעועה מאוד ואני הייתי רק בת שנתיים.כ ולנו חלינו במחלת ים והקאנו את נשמתנו. בזמן השייט הייתה סערה שלא הקלה על מצבנו הרע. תוך זמן מה הגענו לארץ, לעיר יפו. כשהגענו, ראינו ערבים מסתובבים יחפים ובבגדים בלויים מאוד. אבא שלי שכר דירה ביפו אך בגלל הפרעות נגד היהודים היה לנו קשה מאוד אז לאחר זמן מה ברחנו מיפו לעיר תל אביב. אבי שכר דירה אך הפעם בתל אביב ברחוב משה בן ישראל (קרוב לתחנה המרכזית כיום, וליד בית הספר "ביאליק").היה לנו קשה מאוד לשכור את הדירה, כי היינו משפחה מרובת ילדים והשוכרים לא הסכימו להשכיר לנו בגלל שילדים עושים רעש. החלטנו לעשות מעשה ואמרנו לשוכרים שאנו פחות ילדים.

אמי לא ידעה עברית אז לא הלכתי לגן ילדים בכלל ועד שהגעתי לגיל בית ספר שיחקתי בבית. אחר כך גדלנו והלכנו לבית הספר לבנות נווה צדק (עכשיו יש שם תאטרון). לאחר שסיימתי בית ספר עממי, למדתי בתיכון "עירוני לנוער א'" ברחוב אחד העם בערב.
כשהגעתי לגיל שמונה עשרה, התגייסתי לצבא. שרתתי ביפו בשלישות הראשית בתור פקידה ובאותו זמן הייתה עלייה גדולה והיו צריכים גננות.העבירו לנו קורס מזורז של גננות וכאשר סיימתי את הצבא, התחלתי לעבוד באור יהודה בתור גננת ואחר כך בערב השתלמתי כדי להיות גננת מוסמכת.

מילון

פרעות תרצ"ו-תרצ"ט
ארועי המרד הערבי בשלטון הבריטי ופרעות ביהודי ארץ-ישראל. הגורם המיידי לפרוץ המאורעות היה חשש מפני המוני העולים ממרכז אירופה וממזרחה שהחלו להגיע לארץ-ישראל לאחר עליית הנאצים לשלטון בגרמניה. http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=12908&kwd=64

ציטוטים

”היינו משפחה מרובת ילדים ו...לא הסכימו להשכיר לנו בגלל שילדים עושים רעש.“

הקשר הרב דורי