מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העזיבה הכואבת

ג'ולייט ומיטב במועדונית סמוכה
ג'ולייט בצעירותה
סיפור בדידותה המשפחתית של ג'ולייט

ג'ולייט ברדוגו נולדה במרוקו בשנת 1937, ילדות לא קלה מפני שאביה היה רב והתקשה לפרנס את המשפחה ואמה הייתה תופרת וגם התקשתה להביא פרנסה. ג'ולייט גדלה במשפחה חרדית.

ג'ולייט סיפרה שכל יום הייתה הולכת לבית הספר וחוזרת ישר לבית, אבא שלה לא היסכים שהיא תסתובב מחוץ לבית יותר מדי. עוד במרוקו התחתנה עם יוסף ברדוגו בשנת 1956. בשנת 1963 עלו לארץ ג'ולייט ובעלה יוסף עם ארבעת ילדיהם: ארינה, משה, יעקוב ואילנה.

בארץ נולד בנם הנוסף אלי. הם חיו בארץ ובשנת 1998 יוסף, בעלה של ג'ולייט נפטר. לאחר מות בעלה, הכלות והחתנים של הילדים שלה החליטו לנתק קשר עם ג'ולייט לטובת המשפחה. מאז עברו 18 שנים וג'ולייט והילדים עדיין לא מדברים. ג'ולייט מספרת שבעלה היה מאוד קנאי כלפיה. ג'ולייט לא רוצה לדבר על הילדים שלה, כי היא אומרת שכל פעם זה עושה לה רע, כיום יש לג'ולייט נכדים ונינים וגם איתם היא לא בקשר. עכשיו ג'ולייט היא אלמנה וגרה לבד בביתה. ג'ולייט אומרת שכואב לה מאוד שילדיה לא בקשר איתה ללא סיבה ובלי שהם רבו ולא קרה ביניהם כלום.

כיום ג'ולייט בת 80 ונשמע שהיא עברה חיים לא קלים בכלל.

הכד מקריסטל של ג'ולייט

כד מקריסטל שעבר מדור לדור במשפחתה, היו שותים ממנו באירועים חגיגיים ומיוחדים אבל מקפידים ושומרים עליו ומעבירים אותו מדור לדור.

תמונה 1

הזוית האישית

ג'ולייט ברדוגו השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי. התלמידה מיטב ביטון תעדה את סיפורה.

מילון

קריסטל
זכוכית יקרה וצלולה מאוד; בדולח (אתר "מילוג")

ציטוטים

”מקפידים ושומרים עליו (כד) ומעבירים אותו מדור לדור“

הקשר הרב דורי