מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העולם הקטן

קשר רב דורי בביה"ס "אלדד" נתניה
מעורבות חברתית בתיכון "אלדד"
סבתא מכירה צד במשפחתה

שמי נוח סופיר, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי ומביא אחד מסיפוריה של סבתי, קטרין גטריידה. סבתא נולדה בשנת 1948, בעיר פריז שבצרפת, היא עלתה לארץ בשנת 2008.

לפני שסבתא שלי עשתה עלייה מצרפת בשנת 2008, היא באה לארץ לביקור וניצלה את החופשה לחיפוש דירה. באחד הימים חשה כאבי  עזים במערכת העיכול וחזרה בדחיפות לצרפת, לפריז, בדחיפות לבית חולים, שם היא עברה ניתוח והעלייה לישראל נדחתה, היא עלתה לארץ במאי 2008.

לאחר שישה חודשים הכאבים במערכת העיכול חזרו, סבתא חזרה לבית החולים ועברה עוד ניתוח. היא נשארה כמה שבועות בבית החולים, היא לא הייתה המטופלת היחידה בחדר בו שכבה.

יום אחד נכנסה לחדר פיזיותרפיסטית המטפלת באישה ששכבה באותו חדר יחד עם סבתא שלי, הפיזיותרפיסטית הסתכלה על שם המשפחה של סבתי ועשתה פרצוף משונה, נראה היה שהיא הסתכלה כמה פעמים על השם בשביל להיות בטוחה. לאחר כמה רגעים היא שאלה את סבתא מה שם המשפחה שלה, וסבתא ענתה לה. הפיזיותרפיסטית ענתה לה: "זה לא אפשרי, זה השם משפחה שלי, ורק משפחתי קרויה כך בעולם". סבתא והפיזיותרפיסטית המשיכו לדבר והם גילו שהן קרובות משפחה, היא הייתה בת הדודה של סבתא שלי, אך סבתי לא הכירה את צד זה של המשפחה, כיוון שלא ידעה שלאביה היה אח.

הזוית האישית

נוח וסבתו קטרין נהנו מאוד מהמפגש והזדמנות לדבר על חוויות מהעבר, ומההשתתפות בתוכנית הקשר הרב דורי במסגרת מעורבות חברתית בבי"ס "אלדד", נתניה, שנת לימודים תשפ"א.

מילון

פיזיותרפיה
פִיזְיוֹתֵרַפְּיָה הוא מקצוע בריאות העוסק באבחון, שיקום ומניעה של בעיות במערכת התנועה. התחום עוסק בשיפור יכולות תפקודיות וטיפול בבעיות עצב - שריר - שלד.

ציטוטים

”"זה לא אפשרי, זה השם משפחה שלי, ורק משפחתי קרויה ככה בעולם"“

הקשר הרב דורי