מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של שלמה בשי

שלמה ועוז
שלמה
הגשמת החלום של סבא
מקום הולדתי וילדותי:  שמי שלמה בשי.  
נולדתי  בבגדד שבעיראק  להורים חנה לניאדו  ויוסף בשי ב1930. למדתי בבית ספר אליאנס חבריי הטובים ביותר היו אהרון סלטון  ודוד הינדי היינו נפגשים בביה"ס בדרך כלל נפגשנו בפארק סעדון שיחקנו, רצנו, והזכרנו עניינים הקשורים ללימודינו בבית הספר.
המעבר לבגרות: כאשר סיימתי את בית ספר אליאנס בשנת 1946 עברתי לבית ספר התיכון שמש שם למדתי ועברתי את בחינת הבגרות בשפה הערבית ובנוסף עברתי את בחינת הבגרות בשפה האנגלית. בשנת 1948 בסיום לימודיי עבדתי במשך שנתיים בוועד בתי הספר היהודיים בבגדד.
עבודתי, הקמת המשפחה והגשמת החלום: בשנת 1951 עליתי ארצה ומיד התגייסתי לצה"ל בחיל האוויר בטייסת 101 וגם בטייסת 117. שירתתי ארבע שנים בצה"ל וכשסיימתי את שירותי נכנסתי לעבוד בבנק לאומי שם עבדתי ארבעים שנה הסניפים שעבדתי בהם בערים: חיפה, תל אביב, רמת גן, עזה, באר שבע ודימונה.
בשנת 1957 התחתנתי עם אידה עיני היא עבדה בחברת הפניקס הישראלי בתל אביב, הכרנו בחיפה נפגשנו היה לי קשר טוב עם בן דודה ולאחר שלושה חודשים התחתנו  ונולדו לי שני ילדים בן ובת (אחד מהם הוא האבא של נכדי  עוז המלמד אותי בתכנית הקשר הרב דורי בבית ספר עתיד ברמת גן).
אני וגם אישתי אידה משתתפים השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדנו עוז
סיפורה של אישתי אידה גם הועלה למאגר ותוכלו לקרוא אותו בקישור
 
תמונה 1
 
אני רוצה לספר על פעילות שעשינו בתכנית הקשר הרב דורי עם המורה רחל, התבקשנו לעשות פעילות  בנושא : "האור שבי"

"צריך שכל אדם יידע ויבין,

שבתוך תוכו דולק נר,

ואין נרו שלו כנר חברו

ואין איש שאין לו נר.

 

וצריך שכל איש יידע ויבין

שעליו לעמול ולגלות

את אור הנר ברבים

ולהדליקו לאבוקה גדולה

ולהאיר לעולם כולו"       (ראי"ה זצ"ל)

עבורי האור הוא: אהבת הזולת, אהבת החברים, כמובן דאגה למשפחה ולנכדים ע"י העברת הערכים שקיבלנו אותם מהורינו לילדנו ולנכדינו ובמיוחד אשתי ילדיי ונכדיי. אני זוכר אירוע בו נדרשתי ע"י חבר במצוקה לעזור לו בסכום כסף שיכסה בעיה זמנית שהייתה לו ושמחתי לעשות זאת מכל הלב.

נכדי עוז סיפר על מה זה בשבילו "האור שבי": "הנר שבי הוא אבי היא אמי ואחותי את סבא וסבתא וכל שאר המשפחה שאני אוהב מאוד הדאגה שלי אליהם גדולה מאוד וכך גם האהבה שלי." גם עוז סיפר על מעשה טוב שעשה: " לפני כחודש הבאתי עם חברי להומלס כסף, הוא מאוש שמח, קנינו לו טרופית לשתייה ואוכל. כמה ימים לאחר מכן קבלתי ציונים טובים בבחינות, שתי מאיות ובאנגלית תשעים ומאה בחשבון

תמונה 2
הגשמת החלום שלי הייתה הקמת משפחה מיוחדת ומאוחדת חלומנו התגשם
אשתי היקרה, בני בתי נכדיי היקרים אנחנו אוהבים אחד את השני מאוחדים אנחנו משפחה מאוחדת ומגובשת!

מילון

פארק סעדון
פארק בבגדד מאוד יפה וגדול,בשכונה יהיודית

ציטוטים

”הגשמת החלום שלי הייתה הקמת משפחה מיוחדת ומאוחדת.“

הקשר הרב דורי