מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה של רסטי פליישר

רסטי ויהלי במפגש בשבי ציון
משפחת פליישר בשנת 1987
רסטי עלתה לארץ למרות התנגדות הוריה והקימה משפחה

שמי רסטי פליישר, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, להלן סיפורי:

בתור צעירה ילידת ארה"ב, למרות שלא באתי מבית ציוני, תמיד ידעתי שאני אעלה ארצה. למרות התנגדות עזה של ההורים שלי, בגיל 16,כאשר לא הייתי צריכה לקבל את חתימתם על מנת להוציא דרכון, התחלתי תהליך לקראת העלייה לארץ. בזמן הזה התחלתי ללמוד עברית והצטרפתי לתכנית של הסוכנות היהודית שנקראת "שרות לעם". המטרה של שרות לעם הייתה לגבש קבוצות צעירים אנגלוסקסים (אמריקאים וקנדיים) לעלות ארצה. בשנת 1966 זה אכן קרה. בתוך הקבוצה שלי חלק הלך לקיבוצים שונים בארץ וחלק לעיר.

אני הגעתי לקיבוץ כפר גליקסון עם עוד כ-10 חברים מהקבוצה. בקיבוץ במשך חלק מהיום למדנו עברית באולפן וחלק מהיום עבדנו בענפים השונים של הקיבוץ כגון: פרדס, כרם, מטע תפוחי עץ, גידולי שדה, מטבח, מכבסה ועוד. אחרי מספר חודשים בקיבוץ הכרתי את בעלי לעתיד – גדי, חייל משוחרר. כעבור מספר חודשים נוספים (אחרי מלחמת ששת הימים, בשנת 1967) התחתנו. אחרי שנולדו לנו שני הבנים הגדולים שלנו, דויד ודורי, הבנו ששיטת לינה משותפת (מה שהיה נהוג אז) לא מתאימה לנו ובשנת 1973 עזבנו לשבי ציון.

כאשר הגענו לשבי ציון גם אני וגם גדי עבדנו בענפים שונים כגון: פרדס, חממה, מכבסה, בתי ילדים ובמלון (בית חווה דאז). גם נולדו לנו עוד שני ילדים: אסתי ושי. לפני 18 שנה בשנת 2000 גדי נפטר. כיום משפחת פליישר מונה 18 נפשות, ילדים ובני ובנות זוגם ונכדים, כולם בשבי ציון.

משפחת פליישר

תמונה 1

הזוית האישית

יהלי: למדתי המון מרסטי ועל הסיפור שלה. אני מאחל לה הצלחה בריאות אושר.

רסטי: אני מאחלת ליהלי שהוא יזכה להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי. היה לי מאוד נחמד ונעים לשבת לדבר עם יהלי ולגלות דברים משותפים (סלט בני משפחה), ושמחתי מאוד להשתתף איתו בתכנית.

מילון

כְּפַר גְּלִיקְסוֹן
קיבוץ במישור החוף ליד המושבה פרדס חנה-כרכור וליד בנימינה השייך למועצה אזורית מנשה. הקיבוץ נוסד בשנת 1939 כיישוב חומה ומגדל על ידי עולים מהונגריה ומרומניה. בשנת 1944 הונחה אבן הפינה לנקודת הקבע של הקיבוץ. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תמיד ידעתי שאעלה ארצה. למרות התנגדות עזה של ההורים שלי, ואכן עליתי“

הקשר הרב דורי